Zamknij
Raporty

Zakupy na obcasach - kobieta w e-sklepie

Witold Sokołowski

Zakupy na obcasach - kobieta w e-sklepie

Zakupy są domeną kobiet – nie jedna z pao może godzinami chodzid po galeriach handlowych, oglądad, wybierad i kupowad produkty. A jak preferencje kobiet wyglądają podczas zakupu w Internecie: co najchętniej kupują, czego nie zakupią, jak czę-sto odwiedzają sklepy Internetowe? W dniach 19-22 lutego na stronie Ceneo.pl została przeprowadzona ankieta, w której przyjrzeliśmy się upodobaniom kobiet w zakresie wirtualnych zakupów. Ankietę wypełniło 5018 pao, co stanowi 43% osób, które odpowiedziały na wszystkie pytania (w pytaniu o płed nie było możliwości odmowy odpowiedzi – w związku z tym pozostałą częśd stanowią panowie). Zaledwie 8% kobiet zade-klarowało, że nie dokonuje zakupów przez Internet.

Wiek

Największą grupę kupujących w Internetowych sklepach sta-nowią kobiety między 21 a 40 rokiem życia – łącznie aż 69%. Tą grupę wiekową charakteryzuje niezależnośd finansowa oraz dobra znajomośd Internetu – stąd tak duży udział procentowy.

 

Zakupy na obcasach - kobieta w e-sklepie

 

Miejsce zamieszkania

Według naszych badao panie z dużych miejscowości, powyżej 500 tys. mieszkaoców stanowią ponad 1/4 kobiet robiących zakupy w sieci. Zaraz za nimi na wykresie widzimy osoby z wio-sek i niedużych miast – w mniejszych miejscowościach zakupy przez Internet pomagają zaoszczędzid czas – nie trzeba udawad się w „podróż”, aby nabyd upatrzony produkt.

 

Zakupy na obcasach - kobieta w e-sklepie

 

Sytuacja osobista

W Internecie najchętniej kupują mężatki – spośród ankietowa-nych to aż 43%. Panie niebędące w żadnym związku to zaled-wie 16%.

Wykształcenie

Kobiety, które ukooczyły studia magisterskie stanowią naj-większą częśd kupujących on-line – 27%. Internautki z wy-kształceniem niepełnym podstawowym lub podstawowym to najmniejsza grupa – zaledwie 2%

 

Zakupy na obcasach - kobieta w e-sklepie

 

Osoby, które przechadzają się po galeriach handlowych, oglą-dają produkty, ale ich nie kupują uprawiają tzw. „window shopping”. Również w sklepach Internetowych kobiety bardzo chętnie przeglądają produkty, nie kupując ich. Codziennie w sieci zakupy robi tylko 1% pao, a aż 21% zadeklarowało, że każdego dnia odwiedza sklepy Internetowe. Najwięcej z ankietowanych dokonuje zakupów w Internecie sporadycznie – kilka razy w roku. Patrząc na szybko rozwijający się rynek e-commerce można prognozowad, że te wyniki będą się zmieniad – będziemy coraz częściej zaopatrywad się w wir-tualnych sklepach.


Strona 1 z 2 1 2 »

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

W T-Mobile wystarczy zadzwonić raz, by załatwić sprawę – nowa kampania reklamowa T-Mobile dla Firm

T-Mobile startuje z kampanią reklamową skierowaną do przedsiębiorców. Tym razem w roli głównej występuje Bogusław Linda. ...

NO-SPA już na Instagramie i Pintereście!

NO-SPA® dociera do swojej grupy docelowej nie tylko za pośrednictwem tradycyjnych środków przekazu. Z uwagi, iż ...

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Ruszyła kampania reklamowa Superpolisa.pl, platformy sprzedaży ubezpieczeń kilkunastu Towarzystw Ubezpieczeniowych dostępnej w trzech kanałach: internet, call ...