Zamknij
Transmisje wideo: Konferencja prasowa online 5150 Warsaw Marathon. Sroda (10.02.2016) godz. 12.00.

Wywiady

Wywiad wideo

T-Mobile będzie wspierać rozwój społeczności Twittera


Pozostałe wideo

Twitter służy nam do kontaktu z liderami opiniiTwitter ma niezbyt duże znaczenie dla firmy Allegro. Jednak to się może zmienić w przyszłości jeśli stanie się narzędziem zasięgowym i kiedy będzie możliwość targetowania reklam w Polsce. Pozwala skrócić dystans między marką, a użytkownikiem - to jego główny atut - mówi Mateusz Puszczyński, Allegro.pl, Lider zespołu Social Media.zobacz film


PR jest subtelniejszy niż marketingMedia relations nie jest osią działań B2B, ale może wspomóc relacje biznesowe. Sprawdza się tam, gdzie nie można użyć reklamy (np. w branży prawniczej) lub gdzie celem jest budowa wizerunku firmy. Media relations ma jedynie wywrzeć wpływ na grupy docelowe. Nie kontaktujemy się z nimi bezpośrednio. Przykładem może być komunikacja ekspercka.zobacz film


Bez wiedzy merytorycznej nie dogadałbym się z dziennikarzamiWiedza merytoryczna to podstawa do podjęcia pracy w PR - mówi Piotr Plak z agencji Procontent - Ja swoje doświadczenia zdobywałem inwestując na GPW i handlując walutami.zobacz film


Reklama kontrowersyjna w Polsce nie działaW portfolio firmy Unilever jest dezodorant, który ociera się o granice kontrowersji. W głowach mamy tez przykład konkurentów, których reklama dla odmiany traktowała mężczyznę jak przedmiot. Znam wyniki sprzedażowe tych produktów i wiem, że w Polsce to się nie do końca lepiej sprzedaje. Reklama nakręcona na rynek amerykański czy brytyjski może być dalej posunięta w przymrużeniu oka. Rynki te żyją z reklamą od lat 60, a dana marka od 30 lat posługuje się daną konwencją i konsument wie, skąd to się wzięło. Nasz konsument jest o wiele bardziej tradycyjny w odbiorze przekazu niż przeciętny konsument europejski - mówi mówi Aleksander Śmigielski, Media Director CEE w firmie Unilever oraz członek zarządu IAA Polska.zobacz film


Prosumenci to tylko poznawcze leniuchyJesteśmy poznawczymi leniuchami . Na przykład, ile trzeba zadać sobie trudu by kupić nowy telewizor: czy Led, czy plazma, jaka częstotliwość odświeżania. Osoby, które uciekają do social media to osoby kupujące pod wpływem wpływu społecznego, to osoby uciekające od myślenia. A wszyscy mówią, że to prosumenci. To nieprawda. Poza tym, word of mouth nie jest niczym nowym. Jeśli kobieta idzie na bazar i pyta się innej kobiety, gdzie kopiła tę marchewkę, to to też jest word of mouth - tylko w wersji off-line – mówi Jacek Wójcik z SGH.zobacz film


Ważne jest zaangażowanie użytkowników w zmiany na stronieBardzo ważne są rozmowy z użytkownikami. Można się wielu rzeczy od nich nauczyć. Na poprzedniej stronie marki Pat&Rub uruchomiliśmy ankietę, w której zapytaliśmy o wady i zalety naszego serwisu. Na podstawie zebranych informacji i w oparciu o wiedzę ekspercką specjalistów powstała nowa witryna. Zmiany zostały wysoko przez użytkowników ocenione, a oni sami docenili fakt zaangażowania w proces zmian - mówi Agnieszka Nowicka, niezależny ekspert e-commerce współpracujący z marką Pat&Rub.zobacz film


Marketing dla kobiet bazuje na kobiecych kodach komunikacjiMarketing dla kobiet powinien być częścią strategii firmy. Myślenie strategiczne o konsumentce to myślenie o kobiecie, która może być wiernym klientem, staje się podmiotem naszych działań. Strategia marki musi zatem odpowiadać realnym potrzebom kobiety. A więc musimy poznać konsumentkę. Niestety, rzadko robimy badania, a jeśli już je robimy to nie przekładamy tego na kobiece kody komunikacji. Przykładem prawidłowej komunikacji jest produkt „Mleczny start” - mówi Katarzyna Pawlikowska, Garden of Words.zobacz film


PiS przejął inicjatywę i jest profesjonalnyDonald Tusk powiedział kiedyś, że PO nie ma z kim przegrać, ale zapomniał, że może przegrać z "czymś", nie tylko z "kimś". A więc np. z sytuacją kryzysu. To milczenie PO wykorzystał PIS i przejął informacyjną inicjatywę. Będąc opozycją można bardzo wiele obiecywać. U władzy trzeba być bardziej ostrożnym. Z drugiej strony, obywatele i tak nie wierzą politykom, podoba im się tylko to, że chcą z nimi rozmawiać. PIS to wykorzystuje i robi to profesjonalnie - mówi Wiesław Gałązka.zobacz film


Nie mylmy funkcjonalności z użytecznością serwisówWiele osób myli funkcjonalność z użytecznością. Przykładem błędnego rozumowania marketingowca może być serwis grono.net, który próbował uciec do przodu rozwijając funkcjonalności. Tymczasem ludzie oczekują prostoty. Większa funkcjonalność może oznaczać mniejszą użyteczność serwisu. Poza tym, ludzie płytko przetwarzają informacje. Im więcej informacji wokół nas, tym gorzej je przetwarzamy - mówi Jacek Wójcik z SGH.zobacz film


Marek Sodolski o platformie Avon ConnectsMarek Sodolski z Avon Cosmetics opowiada o korzyściach płynących z platformy Avon Connects, która powstała kilka lat temu. Strona służy do wymiany opinii i doświadczeń między konsultantkami firmy Avon np. jak zorganizować spotkanie, jak omówić się z klientem. Avon Connects ma też charakter platformy społecznościowej. W jednym miejscu konsultantki mają dostęp do informacji produktowych, o obszarze health & beauty itp.zobacz film


Za sukcesem sportowym musi iść działanie PR-owskieDlaczego pewne dyscypliny mają szczęście do sponsorów, a innym się to nie udaje. Czy to kwestia widowiskowości, czy wyników sportowych? Piłka ręczna ma obie te cechy, a mimo to przez długi czas nie mogła znaleźć sponsora. Od czego to zależy? Odpowiada Grzegorz Kita, Sport Management Polska. Na popularność dyscyplin wpływa to, co młodzi ludzie uprawiają na poziomie edukacji szkolnej. Inna sprawa, to połączenie w danej dyscyplinie sukcesów i walorów promocyjnych. Żeby dyscyplina została doceniona przez reklamodawców musi za sukcesem iść działanie PR-owskie.zobacz film


Klientki nie zawsze są zadowolone z dużych zniżekKlientki nie zawsze są zadowolone z dużych zniżek. Produkty luksusowe muszą być trochę droższe. Jeśli produkty są za tanie, to klientki wietrzą podstęp. Zawsze dobrze jest skonstruować komunikację tak, by one czuły, że to oferta specjalna, wyjątkowa, a nie obniżka, czy wyprzedaż. Bo to się niedobrze kojarzy. Przykładem może być kampania bruno banani, w której kobiety informujemy o produktach męskich. Zamiarem było pokazanie, że marka może być zabawna, otwarta tak, jak konsumenci tej marki. Sposób mówienia zależy od produktu, od grupy celowej - mówi Jolanta Szczerba z firmy Opcom.zobacz film


Branża motoryzacyjna i kosmetyczna z najgorszą komunikacją do kobietDla wszystkich, którzy chcą zdobyć konsumenta w Polsce ważna jest informacja, że dzisiaj kobiety decydują o 88 proc. wszystkich decyzji zakupowych rodzin. To są środki czystości, ubrania, żywność. 76 proc. wydatków ważniejszych niż te codzienne np. dotyczących wakacji, samochodu , inwestycji również należy do kobiet - podejmują je samodzielnie lub mają w nich bardzo duży udział. Powstał też ranking 10 branż, z których komunikacji kobiety nie są zadowolone. Pierwsze trzy miejsca na podium zajęła branża motoryzacyjna. Na 6. miejscu – ku zaskoczeniu - jest branża kosmetyczna – mówi Katarzyna Pawlikowska, Garden of Words.zobacz film


Na blogu firmowym to my ustalamy regułyBlogi firmowe wciąż mają rację bytu. Minusem Facebooka jest to, że ciężko tam dotrzeć do archiwum wpisów. Na blogu firmowym można zrobić archiwum, ustawić kolejność wpisów. Ale przede wszystkim blog to nasze miejsce do budowania relacji lub odpierania zarzutów na temat naszej firmy. Komunikacja na blogu zależy od naszej grupy docelowej. Świetnym przykładem jest blog Orange, na początku skierowany do dziennikarzy biznesowych. To jest nasze miejscy, my tu ustalamy zasady - mówi Maciej Budzich, mediafun.pl.zobacz film



Wywiad tygodnia

Wywiad z Arkadiuszem Artemjewem, agencja Martis

Wywiad z Arkadiuszem Artemjewem- współzałożycielem i CEO agencji reklamowej Martis, który z branżą związany jest od początku jej istnienia w Polsce. W tym roku jego firma obchodzi 25. urodziny. Jak sam mówi „To dobra okazja do podsumowań i wyznaczenia kolejnych założeń do zrealizowania”.

Pozostałe wywiady

Między żółwiem a orłem. Rozmowa z Piotrem Tymochowiczem

Piotr Tymochowicz – specjalista ds. wizerunku i marketingu politycznego. Doradca medialny. W wywiadzie dla Epr.pl skomentował kampanie polityczne, opowiedział o kulisach wyborów do Parlamentu Europejskiego i perspektywach polskiej polityki.

czytaj dalej

Spot On - misja na tablety

Spot On - misja na tablety

Rozmowa z Krzysztofem Bieniem, redaktorem naczelnym serwisu Obserwatorfinansowy.pl, wydającym Magazyn Spot On. SpotOn to aplikacja na tablety przygotowana przez redakcję serwisu ObserwatorFinansowy.pl Zawiera wybór najważniejszych, najczęściej czytanych i najczęściej komentowanych publikacji dotyczących gospodarki w kraju i na świecie.

czytaj dalej

Content marketing i jego wpływ na PR. Wywiad z Własem Chorowcem

Wywiad z WłasEM Chorowcem, który jest prezesem oraz współzałożycielem firmy LeadBullet. Zaczynał karierę jako 15 latek. Dziś ma 24 lata, po 3 latach rozwijania LeadBullet wprowadza spólkę na giełdę. Będzie najmłodszym prezesem spółki giełdowej.

czytaj dalej

Emilia Kotajny: warto pomyśleć o założeniu własnej działalności PR

Od września na polskiej mapie PR pojawi się nowa agencja - Kotajny PR. Na jej czele stoi Emilia Kotajny. Jaki ma pomysł na komunikację z mediami oraz dlaczego, mimo dużej konkurencji na rynku, warto pomyśleć o założeniu własnej działalności PR.

czytaj dalej

Agnieszka Klepacka: reklama w sieci wertykalnej bardziej skuteczna i opłacalna

Segmentacja rynku jest głównym powodem, dla którego zaczęły powstawać wertykalne sieci reklamowe w Internecie. Jej początki wiążą się z powołaniem do życia pierwszej sieci o tematyce biznesowej w 2006 roku. Inną przyczyną jest zmiana preferencji reklamowych marketerów.

czytaj dalej

Dr hab. Waldemar Rydzak o kondycji PR kryzysowego w Polsce

Dr hab. Waldemar Rydzak o kondycji PR kryzysowego w Polsce

W czerwcu tego roku dr Waldemar Rydzak jako pierwszy obronił pracę habilitacyjną z public relations na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Specjaliści do spraw komunikowania stawiają nie tylko na rozwój zawodowy, ale również naukowy. Dzięki temu branża PR zyskuje ekspertów, a uczelnie kadrę, która odpowiednio przygotuje młodych ludzi do pracy w zawodzie.

czytaj dalej

Jan Biłyk, Laurens Coster, o marketingu spersonalizowanym

Chociaż marketing spersonalizowany jest dziedziną ciągle jeszcze w Polsce młodą, coraz więcej firm docenia jego skuteczność. Należy pamiętać, że osobista komunikacja z klientem rządzi się swoimi prawami, których nieprzestrzeganie może przynieść odwrotne od zamierzonych efekty. O najczęściej popełnianych błędach w personalizowanych kampaniach opowiada Jan Biłyk – prezes firmy Laurens Coster.

czytaj dalej

Sławomir Magdziarz. Hobby, które pociągnęło tysiące ludzi

To była innowacja, nie tylko na rynku freelancerów, to było nowe podejście w dziedzinie myślenia o wykorzystaniu sieci do zarabiania bez wychodzenia z domu. W 2004 roku powstał pierwszy polski serwis zajmujący się pośrednictwem zleceń – zlecenia.przez.net. Jego twórcami byli studenci pierwszego roku informatyki. Na pomysł wpadli na wuefie. Za zleceniami poszli kolejni – z potężnymi budżetami i sztabem specjalistów. Mimo to, zlecenia.przez.net wciąż są w ścisłej czołówce. Jak oni to robią?

czytaj dalej

Wojciech Korabiewski: na pozycję trzeba zapracować

O farmach fanów, White i Black Hat SEO, o chodzeniu na skróty i jakie są tego konsekwencje – z Wojciechem Korabiewskim, pomysłodawcą i założycielem multipartnerskiego programu motywacyjnego Guuli.pl.

czytaj dalej

Marek Matraszek. Lobbysta mocno stąpający po ziemi

Wolę zatrudnić błyskotliwego znawcę prawa, aniżeli brylującego showmana - mówi Marek Matraszek, założyciel jednej z pierwszych firm lobbingowych w Polsce, CEC Government Relations, w rozmowie z Gabrielą Jatkowską o tym, kto może zostać lobbystą oraz o tym, jak odczarować kryminogenny wizerunek tego zawodu.

czytaj dalej

In-store marketing. Pachnidło doprawione dźwiękiem

Odpowiednio dobrany aromat ma wpływ na to, jak dużo czasu spędzimy w sklepie, na nasze decyzje zakupowe, ale też na to, czy do niego wrócimy, czy nie a odpowiednio dobrana muzyka pozytywnie wpływa na nastrój, stymuluje do działania – mówi Lorenz van der Stam, dyrektor zarządzający w TMM Polska w rozmowie z Gabrielą Jatkowską o in – store marketingu.

czytaj dalej

Wszyscy mówimy jednym językiem - digital

O Digital marketingu i nowym w Polsce produkcie, który ma nam zapewnić równowagę – czyli TAO – z Krzysztofem Bińkowskim, dyrektorem zarządzającym Goldbach Interactive Poland rozmawia Gabriela Jatkowska.

czytaj dalej
Strona 1 z 14 1 2 3 ... 14 »
Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...