Zamknij
Wywiady

Wywiad z Barbarą Bojarczuk, Decora S.A.

Witold Sokołowski, 2010-06-27 17:59:52

Barbara Bojarczuk jest dyrektorem personalnym w Decora S.A. Spółka, która jest wiodącym producentem artykułów wykończenia wnętrz, już po raz drugi została uhonorowana tytułem „Inwestor w Kapitał Ludzki”. Decora doceniana jest jednak nie tylko za to jak dba o swoich pracowników.

Z okazji Dnia Dziecka Decora zorganizowała akcję CSR skierowaną do szkół, przedszkoli i żłobków „Bajkowe okna”. By otrzymać prezent w postaci rolet z bajkowymi motywami przedstawiciele tych placówek musieli tylko zgłosić chęć udziału w akcji. Jakie było zainteresowanie?

Barbara Bojarczuk: Bardzo duże. Dostarczanie rolet rozpoczęliśmy jeszcze przed pierwszym czerwca. Ogólnie rolety trafiły do blisko siedemdziesięciu instytucji. Mimo tego, że zwróciliśmy się do instytucji oświatowych z Wielkopolski, zgłosiły się do nas również placówki z sąsiedniego województwa lubuskiego, a nawet ze Śląska. Oczywiście rolet z bajkowymi motywami nie zabrakło również dla nich. W sumie, w ramach akcji „Bajkowe okna”, rozdaliśmy ich ponad półtora tysiąca.

„Bajkowe okna” to jednak nie tylko rolety, prawda?

BB: Tak. Same rolety były tylko narzędziem, wokół którego budowaliśmy tę akcję CSR. Społeczna odpowiedzialność biznesu w naszej spółce nie jest ograniczona do decyzji menedżerów wyższego szczebla. CSR rozumiemy jako kompleksowe działania prowadzone przy dużym zaangażowaniu personelu. Dlatego rolety rozwozili nasi pracownicy. Tylko w wyjątkowych sytuacjach, na koszt Decory, rolety dostarczała zewnętrzna firma kurierska. W paczkach nie mogło więc zabraknąć także innych prezentów dla obchodzących swoje święto dzieci. A były to kolorowe pudełka z, m. in.: piłkami, mazakami, balonami i cukierkami.

O tym, że sprawiliśmy maluchom bardzo dużo radości, świadczy wiele ciepłych słów, które usłyszeliśmy od przedstawicieli obdarowanych placówek. Dostaliśmy też mnóstwo osobistych podziękowań, dyplomów i zdjęć. Dzięki nim wiemy, jak bardzo taka akcja była potrzebna. Rolety w bajkowe motywy to przecież nie tylko miły dla oka element dekoracyjny. Teraz dzieci są dobrze chronione przed słońcem. Jest nam niezmiernie miło, że dzięki akcji „Bajkowe okna”, mogliśmy przysłużyć się dobru najmłodszych i wywołać uśmiech na ich twarzach.

Nie pierwszy raz. Decora wspiera wiele innych inicjatyw skierowanych do dzieci.

BB: Działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu są nieodłącznym elementem strategii Decory. Wśród takich akcji mogę wymienić np. „Bajkowy kącik”. W ramach wolontariatu pracownikom firmy Orange udało się zmienić już wiele ponurych szpitalnych pomieszczeń na kolorowe, przyjazne dzieciom. Decora podarowała materiały wykończeniowe, które posłużyły do remontu świetlicy Szpitala Rehabilitacyjnego w Kiekrzu. Mali pacjenci mogą teraz korzystać z kolorowego, pełnego zabawek i jednocześnie bezpiecznego, miejsca.

Wspieramy też projekty edukacyjne. W maju, w ramach tej części naszej działalności, sponsorowaliśmy nagrody dla uczniów szkół podstawowych, laureatów kolejnej edycji Powiatowego Konkursu Informatycznego „Srebrna Mysz” w Środzie Wielkopolskiej. Na stałe współpracujemy z Caritas`em w Środzie Wielkopolskiej oraz średzkim oddziałem PCK.

Niedawno znaleźliście się Państwo w wąskim gronie firm uhonorowanych certyfikatem „Inwestor w Kapitał Ludzki”. Do samego konkursu zgłosiło się do tej pory ponad tysiąc firm. Decora zdobyła ten tytuł już po raz drugi. Może Pani zdradzić, jak to się robi?

BB: Rozwój zasobów ludzkich jest również bardzo istotnym elementem prowadzonej przez nas strategii biznesowej. W naszej firmie człowiek jest na pierwszym miejscu, dlatego inwestujemy w blisko 900 pracowników zatrudnionych w Grupie Kapitałowej Decora. Nagroda „Inwestor w Kapitał Ludzki” ma wyróżniać przedsiębiorstwa odznaczające się najlepszą polityką personalną w Polsce. Fakt, że ponownie uzyskaliśmy ten tytuł, świadczy o tym, że idziemy we właściwym kierunku, a polityka prowadzona przez naszą firmę przynosi zamierzony efekt.

Ciągle pracujemy nad stworzeniem i wdrożeniem takich zasad kultury organizacyjnej, która jest przyjazna człowiekowi, pracownikowi i, oczywiście, biznesowi. Stawiamy na otwartość i inwestujemy w rozwój efektywności komunikacji wewnętrznej. Wprowadzamy np. rozwiązania związane z wdrożeniem nowego pracownika. Staramy się też wspierać pasje naszych pracowników oraz ich dzieci. Takie wyróżnienia motywują nas do dalszej pracy.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

W T-Mobile wystarczy zadzwonić raz, by załatwić sprawę – nowa kampania reklamowa T-Mobile dla Firm

T-Mobile startuje z kampanią reklamową skierowaną do przedsiębiorców. Tym razem w roli głównej występuje Bogusław Linda. ...

NO-SPA już na Instagramie i Pintereście!

NO-SPA® dociera do swojej grupy docelowej nie tylko za pośrednictwem tradycyjnych środków przekazu. Z uwagi, iż ...

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Ruszyła kampania reklamowa Superpolisa.pl, platformy sprzedaży ubezpieczeń kilkunastu Towarzystw Ubezpieczeniowych dostępnej w trzech kanałach: internet, call ...