Zamknij
PR w mediach

Top 10. Blogerzy, którzy najczęściej pojawiają się w mediach

Witold Sokołowski, 2015-02-04 00:50:26

Blogerzy rządzą internetem i coraz częściej pojawiają się w pozostałych mediach – wynika z cyklicznego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Łącznie o twórcach dzienników internetowych, należących do dziesiątki najbardziej wpływowych według rankingu Jasonhunta, napisano w ubiegłym roku prawie 10 tysięcy materiałów. W stosunku do 2013 nastąpił wzrost o blisko 20 proc.! To świetne informacje nie tylko dla blogerów, ale także dla marek, które myślą o współpracy z liderami opinii.

Niekwestionowaną liderką rankingu ponownie została Julia Kuczyńska - Maffashion. W ubiegłym roku media opublikowały o niej 3,2 tys. informacji – 2 razy więcej niż w 2013 r.! Tą liczbą Kuczyńska pozostawiła innych blogerów znacząco w tyle. Dziennikarze 3 razy częściej używają w materiałach jej pseudonimu niż imienia i nazwiska. Na drugim miejscu znalazła się Jessica Mercedes Kirchner - Jemerced.com z 2,4 tys. wzmianek. Miejsce na podium zajął także Grzegorz Marczak, autor bloga Antyweb.pl. Na czwartej pozycji uplasowała się Karolina Gliniecka - Charlize Mystery, która w rankingu awansowała aż o 4 miejsca.

Analizie podano złotą dziesiątkę Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2014, przygotowanego przez Jasonhunta. Na liście pojawiły się osoby o ugruntowanej pozycji, ale nie brakuje także nowych twarzy. Pierwszy raz w badaniu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli w związku z tym udział Marta Dymek (Jadlonomia.com), Paweł Opydo (Zombiesamurai.pl), Michał Szafrański (Jakoszczedzacpieniadze.pl) oraz Andrzej Tucholski (Jestkultura.pl). Analiza obejmuje publikacje, jakie ukazały się w 2014 r. i dotyczy źródeł internetowych, prasy oraz RTV.

Jak przystało na blogerów, najbardziej medialny okazał się dla nich Internet. W przypadku Maffashion publikacje te stanowiły 92 proc. przekazu, 5 proc. to wzmianki w prasie, a pozostałe to radio i telewizja. Podobną tendencję można dostrzec także wśród pozostałych osób z zestawienia. U Kirschner materiały pochodzące z internetu to 87 proc., a u Marczaka - 90 proc. Jedynie materiały na temat Andrzeja Tucholskiego pochodzą po połowie z internetu i ze źródeł telewizyjnych.

O popularności właścicieli dzienników internetowych świadczy także fakt, że pojawiają się na okładkach magazynów: Kuczyńska 6 razy, Kirschner - 4, Pająk – 2. O liderkach badania najczęściej pisano na stronach Zeberka.pl, Afterparty.pl oraz Kozaczek.pl. Z kolei właściciel bloga Antyweb.pl pojawiał się głównie na Ictgrajewo.pl, Full-hdmi.com.pl oraz Pc0.pl.

Większa aktywność medialna blogerów miała miejsce w drugiej połowie roku. Od października bardzo dynamicznie rosła liczba wzmianek na temat Julii Kuczyńskiej. Wszystko za sprawą prowokacyjnej akcji reklamowej z zaginionym telefonem oraz nową kampanią marki Versus. Pozostali nie odnotowali tak dużego skoku, liczba materiałów publikowanych w ciągu roku była dość stabilna.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...

Można powiedzieć, że Lech Kaczyński nigdy nie był mistrzem photo opportunity - Wojciech Jabłoński, UW