Zamknij
Social Media - M jak Mobile

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

Testujemy Aplikacje - rzeczowy feedback dla tworów aplikacji

24Listopad2016

Autor: Witold Sokołowski, Tagi:

Już 60 proc. Polaków korzysta ze smartfonów, a nasz rynek mobilny należy do najdynamiczniej rozwijających się w Europie. Wraz z popularnością urządzeń rośnie liczba powstających aplikacji mobilnych, które siłą rzeczy konkurują pomiędzy sobą w appstorach, czyli miejscach skąd można pobierać certyfikowane aplikacje na smartfony czy tablety. Podobnie jak kilkanaście lat temu rozpoczęła się zajadła walka o pozycje stron internetowych w wyszukiwarce Google, tak dziś wyzwaniem staje się zajęcie wysokiej pozycji w appstorze.

Usługa serwisu TestujemyAplikacje.pl jest prosta – możemy tu dość tanio (za kilka, kilkanaście złotych od recenzji) wykupić przetestowanie i zrecenzowanie swojej aplikacji przez testerów-ochotników z całej Polski, posiadających różne urządzenia mobilne. W zamian za treściwą recenzję po pobraniu naszej aplikacji, testerzy otrzymują tzw. beer-money, czyli drobne wynagrodzenie. Dlaczego jest to tak istotne? Dlatego, że właśnie liczba pobrań i recenzji aplikacji mobilnej ma kluczowe znaczenie dla jej pozycji w wynikach wyszukiwania sklepu.

– Baza testerów TestujemyAplikacje.pl rozszerza się w bardzo szybkim tempie – dość powiedzieć, że po kilkunastu dniach od uruchomienia mamy już kilkuset testerów, którzy testują pierwsze aplikacje naszych Klientów. Różnorodność smartfonów, tabletów i nawet phabletów na jakich możemy testować aplikacje naszych klientów, zaskoczyła nawet nas i jest praktycznie nie do odtworzenia w jakichkolwiek warunkach firmowych. Platforma TestujemyAplikacje.pl została uruchomiona w Polsce jako pilot właściwej usługi, z którą w perspektywie kilkunastu tygodni chcemy wysatrtować globalnie. Obecnie istnieje kilka serwisów oferujących tzw. crowdtesting, jednak nasz model rozliczeń będzie zupełnie innowacyjny i wielokrotnie atrakcyjniejszy finansowo, dzięki czemu nawet małe i średnie firmy czy indywidualni twórcy będą mogli testować swoje aplikacje za rozsądną cenę – mówi Tomasz Kabarowski, pomysłodawca i szef zespołu Testujemy Aplikacje.

Testy to nie tylko rzeczowy feedback dla tworów aplikacji, ale też realna pomoc w procesie ASO, czyli sklepowej optymalizacji, będącej odpowiednikiem SEO dla produktów mobilnych. Sklep to pierwsze źródło aplikacji dla użytkowników, a o ich widoczności i pozycji na liście wyszukiwań w ogromnej mierze decydują liczba i jakość wystawianych im opinii. Każdy tester jest zobowiązany do oceny aplikacji i pozostawienia merytorycznej recenzji w appstore. W ten sposób twórca aplikacji otrzymuje obiektywny i rzetelny feedback połączony z podbiciem jego pozycji na liście wyszukiwań.

– Na obecnym etapie usługa TestujemyAplikacje.pl jest nadal w fazie rozwojowej. Stale wprowadzamy kolejne funkcje i ułatwienia, uwzględniamy feedback naszych Klientów i Testerów. Chcemy w ten sposób jak najlepiej dopracować produkt przed uruchomieniem globalnym. Bardzo liczę, że usługa stanie się popularna wśród producentów i twórców gier mobilnych. Nasi testerzy to w większości ich target, więc kto jak nie oni najlepiej wypromuje dobry produkt? – podsumowuje Tomasz Kabarowski.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...

Młdzi ludzie za pomocą zdjęć publikowanych w serwisach społecznościowych nie tylko pokazują kim są, ale przede wszystkim mają świadomość bycia medium - Natalia Hatalska, blogerka.