Zamknij
Nowości - Kultura i nauka

Strategia PR - fetysz czy konieczność?

Paweł Gębusiak, 2013-02-12 09:13:57

Śląski Oddział Polskiego Stowarzyszenia Public Relations zaprasza na spotkanie z Adamem Łaszynem, znakomitym ekspertem w zakresie public relations. Tym razem uczestnicy będą dyskutować o strategiach, czyli temacie z pogranicza zarządzania i PR


W praktyce zarządzania, marketingu, reklamy czy public relations słowo strategia odmieniane jest przez wszystkie przypadki. Nie tylko specjaliści od PR spierają się między sobą, jaką strategię warto przyjąć i obojętnie czy dotyczy to miasta, firmy czy osoby publicznej, raczej nie ma wątpliwości, że strategia to ważna sprawa. Czy Adam Łaszyn podważy tę teorię? Czy będzie chciał udowodnić, że strategia to tylko fetysz dla branży? Odpowiedź otrzymają Państwo w piątek 15 lutego, podczas spotkania PSPR w katowickim hotelu Angelo, początek o godz. 17.30.


Teraz Adam Łaszyn, prezes agencji Alert Media, uchyla tylko rąbka tajemnicy i mówi: „Martwi mnie, że zbyt wielu specjalistów PR po prostu nie rozumie, czym jest strategia. Świadczy o tym mnóstwo przykładów na piśmie wskazujących na niezrozumienie tego pojęcia. Strategia pojawia się w opisach ofert agencji PR, briefach przetargowych, a nawet w programach studiów PR zbyt często w znaczeniu niewiele mającym wspólnego z rzeczywistą strategią. Tak być nie powinno, bo PR to zawód konsultanta, kogoś, to ma doradzać, a nie sprowadzać na manowce. Warto sobie treść terminu strategia i jej narzędziownię omówić”.


Spotkanie poprowadzi dr Maria Buszman-Witańska członek Zarządu PSPR Oddział Śląsk, kierownik studiów podyplomowych Public relations-nowoczesna komunikacja w praktyce na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz wykładowca kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna na tej samej uczelni. „Zima za oknami, a my będziemy mieć naprawdę gorącą dyskusję. Oczekuję, że podczas spotkania zetrą się dwie opcje, pierwsza - zwolenników strategii, druga - przeciwników. Część specjalistów ds. public relations uważa, że bez strategii PR, spójnej ze strategią rozwoju firmy i strategią marketingową, trudno prowadzić jakiekolwiek profesjonalne działania z zakresu komunikacji. Inni natomiast realizują pojedyncze działania, bazując na intuicji i własnym doświadczeniu. Do tej pory nikt nie podważał słuszności przygotowywania strategii, ale teraz wszystko wskazuje na to, że tak się stanie. Pytanie, która opcja wygra?” – mówi M. Buszman-Witańska.


Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, wszystkich chcących wziąć udział w spotkaniu Organizatorzy proszą o wcześniejsze zgłoszenie (do 13 lutego) na adres d.adamska@polskipr.pl.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


W T-Mobile wystarczy zadzwonić raz, by załatwić sprawę – nowa kampania reklamowa T-Mobile dla Firm

T-Mobile startuje z kampanią reklamową skierowaną do przedsiębiorców. Tym razem w roli głównej występuje Bogusław Linda. ...

NO-SPA już na Instagramie i Pintereście!

NO-SPA® dociera do swojej grupy docelowej nie tylko za pośrednictwem tradycyjnych środków przekazu. Z uwagi, iż ...

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Ruszyła kampania reklamowa Superpolisa.pl, platformy sprzedaży ubezpieczeń kilkunastu Towarzystw Ubezpieczeniowych dostępnej w trzech kanałach: internet, call ...