Zamknij
Wiedza PR - E-PR

Stabilne pozycje w Google a rozwój firmy

Witold Sokołowski, 2014-11-24 00:35:18

Potrzebna jest nam usługa lub produkt. Co robimy? Pierwszym ruchem jest wpisanie zapytania w formie hasła do wyszukiwarki Google. Oko zatrzymuje się na pierwszych wyświetlanych wynikach i to właśnie na nich koncentruje się nasza uwaga. Czy stabilna pozycja w wyszukiwarce jest odpowiedzią na stawiane przez przedsiębiorców pytanie: jak rozwinąć firmę i dotrzeć do jeszcze szerszej grupy docelowej?

Dzięki obecności w sieci, firmy mogą zaprezentować swoją ofertę znacznie większej liczbie osób. W ten sposób trafiają do tych, którzy bez informacji o usługach lub produktach w wyszukiwarce Google, nie mieliby pojęcia o ich istnieniu. Jeśli strona ma stałą, wysoką pozycję, firma dociera do szerszego grona odbiorców.

Idealnym przykładem na to, jak wiele korzyści gwarantuje stabilna i wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google, jest działalność sklepu internetowego. Branża e-commerce bazuje na przedstawianiu produktów oraz usług jedynie w sieci. Sklep internetowy bez odpowiedniego pozycjonowania swojej strony www nie funkcjonowałby, nie miałby szansy rozwoju i docierania do kolejnych klientów. Finalnie, prowadzący ją przedsiębiorca byłby narażony na niebezpieczeństwo utraty płynności finansowej.

Gdy strona e- sklepu jest w czołówce wyników wyszukiwania w Google, można skutecznie osiągać postawione cele i rozwijać biznes. Stabilność finansowa pozwala bezpiecznie inwestować, efektywnie planować oraz zatrudniać kolejnych pracowników. Ułatwia również poszerzanie oferty i umożliwia zdobywanie nowych rynków. Działalność w sieci to nie jedyny rodzaj biznesu, dla którego nieodzowne okazuje się dziś korzystanie z profesjonalnych usług pozycjonowania. Kompetentni fachowcy sięgają po bezpieczne i sprawdzone narzędzia, które wielu biznesmenom pomogły pójść o krok dalej. Jak zgodnie przyznają, nie był to drobny krok, był to zdecydowany krok naprzód.

- „Zdecydowałem się zainwestować w pozycjonowanie, ponieważ Internet jest dla mojej usługi bardzo ważnym kanałem dystrybucji. Od momentu, gdy strona mojej firmy widnieje w Google na stałych pozycjach, sprzedaż zadaszeń znacznie wzrosła. Szczególne korzyści ze stabilnych pozycji odczuwalne były w najważniejszym dla mnie letnim sezonie, podczas którego dotarłem z moją ofertą do ogromnej liczby klientów.” - Artur Przegendza, właściciel firmy Metal-Gum.

Ze wsparciem profesjonalistów marka staje się prestiżowa, co dla wielu branż jest miarą sukcesu i odzwierciedleniem osiągnięć. Szereg działań, jak regularne aktualizowanie treści na witrynie, dbanie o jakość publikacji, wprowadzanie większej liczby innowacyjnych funkcji, rozwój strony, rzetelna optymalizacja to połączenie gwarantujące sukces. Wiedzą o tym również ci, którzy prowadzą działalność spoza e-commerce.

Można oczywiście się zastanawiać, które elementy są ważniejsze - jakość treści zamieszczanych w internecie czy optymalizacja, która polega ona na dostosowaniu do odgórnych wytycznych prezentowanych treści, kodu oraz grafik strony www. W takiej sytuacji trzeba pamiętać, że pozycjonowanie nie wyklucza spójności treściowej. Specjaliści, którzy wykorzystują narzędzia SEO oraz znajomość marketingu internetowego wiedzą jak przygotowywać strony www „przyjazne” wyszukiwarce i skutecznie pozycjonować strony klientów.

Czołowa pozycja w Google gwarantem sukcesu

A może pójść tropem zasady Machiavellego „cel uświęca środki” i wbrew niebezpieczeństwom wzbić się na szczyt w Google? Czy warto stosować szybkie, ale niedozwolone metody, które prędzej czy później doprowadzą do spadku pozycji w wyszukiwarce?

- „Choć brzmi to kusząco, nie ma nic bardziej mylnego, bo wspomniane niebezpieczeństwo jest niewspółmierne wobec chwilowej korzyści i pozornego sukcesu. Tego typu fluktuacje nie są wskazane. Firma, aby móc się rozwijać musi mieć dostęp do stałych zysków, które może osiągnąć poprzez stabilne pozycje w wyszukiwarce. Sam proces uzyskania stabilnych pozycji to szereg długotrwałych działań, wymagających szerokiej wiedzy i odpowiednich kompetencji. Po 14 latach pracy w branży wiem, że stabilność to klucz to wielu możliwości, to sposób na realizowanie strategii, to szansa na rozwój i długoterminowe korzyści. Jeśli chcemy, aby potencjalny klient odnalazł naszą firmę wśród tysiąca innych, trzeba wyjść mu na spotkanie i zaprezentować swoją firmę lepiej niż konkurencja, a umożliwi to stabilna i wysoka pozycja w wyszukiwarce. ” – wyjaśnia Michał Kliszczak, właściciel firmy EACTIVE wiemy jak (www.eactive.pl).

Choć szybka i początkowa pozycja w Google wydaje się być szczególnie kusząca, praktyka pokazuje jednak drugą stronę medalu. Ważna jest stałość pozycji w wyszukiwarce, ponieważ wskazuje to na konsekwencje działań przedsiębiorcy, a konsumentów przekonuje o stabilności oferty i odpowiedzialności firmy.

Jakie korzyści daje wartościowy ruch na stronie?

Właściciele i prezesi firm chcą weryfikować każdą sprzedaż, także tę potencjalną. Wzrost współczynnika konwersji, czyli wykonanej przez użytkownika i zaplanowanej wcześniej przez przedsiębiorcę akcji, wiąże się zazwyczaj ze wzrostem sprzedaży. Analiza konwersji pozwala na trafną ocenę efektywności prowadzonych działań. Samo istnienie strony www nie zapewnia tego, że trafi do niej większa liczba potencjalnych klientów. Działania wspomagające rozwój firmy oraz pozwalające na wzbicie się ponad konkurencję nie byłyby możliwe bez utrzymywanej na stałym poziomie pozycji w wynikach wyszukiwania. Dobrze jest stawiać na działania marketingu internetowego, które są dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta. Usługi gwarantujące wysokie i ustabilizowane pozycje w wyszukiwarce zapewniają zwiększenie ruchu na stronie www i dotarcie do klientów, co prowadzi do zwrotu z inwestycji w pozycjonowanie. Zapewnione są dzięki temu korzystniejsze warunki finansowania, możliwość rozbudowania oferty oraz ciągły ruch na stronie.

Stabilna pozycja w Google determinuje stałość finansów

Poprzez marketing internetowy docieramy z ofertą do większej liczby odbiorców, a zarazem potencjalnych klientów. Dzięki ustabilizowanej wysokiej pozycji w Google zwiększa się prawdopodobieństwo utrzymania równie stabilnej płynności finansowej przedsiębiorstwa i powiększenia budżetu. Rosnąca liczba zapytań generuje stabilne zyski, a zyski te są bodźcem motywującym do dalszej, wzmożonej pracy. Eksperci wiedzą jak pomóc przedsiębiorcom. Warto zacząć od wpisania w Google frazy „pozycjonowanie”. W ten sposób można zdobyć kontakt do firmy SEO z topowych wyników wyszukiwarki. Na myśl od razu przychodzi to, że strony swoich klientów pozycjonują tak samo skutecznie jak swoją.

Z internetu na rynek rzeczywisty

Specjaliści ds. SEO wiedzą jak pomóc w osiągnięciu sukcesu. Dążą oni do tego, by marka stała się silna nie tylko w sieci, ale również na rynku. Dzięki usługom pozycjonowania można zaobserwować efekt domina w pozytywnym rozumieniu tego pojęcia, w którym z pozoru drobne działania uruchamiają szereg innych zdarzeń. Obecność w wyszukiwarce oraz wzmożony ruch na stronie internetowej oddziałują na zauważalny wzrost sprzedaży. Wysoka i stabilna pozycja w wyszukiwarce to nie tylko prestiż oraz większe pieniądze. To także przewaga nad konkurencją, która również jest celem przedsiębiorców. Działania takie to też systematyczne odpowiadanie na aktualne potrzeby klientów: skoro wpisują określone frazy i trafiają na stronę www firmy, wskazuje to na skuteczność. W perspektywie można się spodziewać, że kontynuowanie takiej strategii, czyli współpracy z doświadczoną agencją SEO, będzie owocować stabilnością pozycji, osiąganiem konwersji i dalszym wzrostem ruchu w witrynie, czyli mówiąc wprost, nieustannym rozwojem firmy. Warto zaufać ekspertom, którzy wiedzą jak sprostać wymaganiom przedsiębiorców w zakresie osiągania stabilnych i czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

W T-Mobile wystarczy zadzwonić raz, by załatwić sprawę – nowa kampania reklamowa T-Mobile dla Firm

T-Mobile startuje z kampanią reklamową skierowaną do przedsiębiorców. Tym razem w roli głównej występuje Bogusław Linda. ...

NO-SPA już na Instagramie i Pintereście!

NO-SPA® dociera do swojej grupy docelowej nie tylko za pośrednictwem tradycyjnych środków przekazu. Z uwagi, iż ...

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Ruszyła kampania reklamowa Superpolisa.pl, platformy sprzedaży ubezpieczeń kilkunastu Towarzystw Ubezpieczeniowych dostępnej w trzech kanałach: internet, call ...