Zamknij
PR w mediach

Słabe baterie w iPhone. Samsung kontra Apple

Piotr Zajlich, 2014-07-21 10:30:20

Pamiętam taki żart z lat 80-tych, który dziś zaliczymy do kategorii tzw. sucharów, ale który doskonale ilustruje problem, który mają praktycznie od zawsze producenci elektronicznych urządzeń przenośnych. Brzmiało to mniej, więcej tak:  

Przez Plac Czerwony w Moskwie idzie facet z dwoma walizkami. Podchodzi do niego drugi i pyta o godzinę. Pierwszy odchyla mankiet, spogląda na zegarek i mówi: Jest 12.04, w Tokio 17.04, w Nowym Jorku 4.04, temperatura wynosi 21 stopni, a wilgotność 52%. Zaskoczony przechodzień po chwili milczenia z entuzjazmem komentuje: Niesamowite urządzenie! Właściciel zegarka kiwa potakująco głową, po czym kończy rozmowę wskazując na walizki: Niesamowite, to by było bez tych dwóch bateryjek.

Dziś problem nie zniknął. Mało tego - nie zniknie jeszcze długo, bo zasilanie jest ściśle połączone z mocą obliczeniową, czy elementami takimi, jak wyświetlacze. Baterie są coraz efektywniejsze, ale moc obliczeniowa i wielkie ekrany potrzebują też coraz więcej energii - kółko się zamyka. 

Dlatego każdy przejaw poprawy wytrzymałości baterii, czy wprowadzenia do urządzenia patentu na zwiększenie czasu jego użytku bez podłączenia do sieci jest skrupulatnie podkreślane. Samsung postanowił właśnie rozpocząć budowanie na tym fakcie przewagi konkurencyjnej nad iPhone'm. W mojej opinii skutecznie, ponieważ Apple temat przespał mimo, że użytkownicy już pierwszej edycji iPhonów mieli problem z niewymiennymi bateriami, a z czasem problem stał się wręcz legendą.

Co do sposobu budowania przekazu reklamowego uważam, że nie mógłby być lepszy. Zdecydowany, jednoznaczny, celny i... odważny. Czemu? Bo jest to reklama porównawcza, która przecież zakazuje pokazywania wad, czy niedoskonałości produktów innych producentów. Mimo to uważam strategię komunikacji, za niezwykle mocną. Ciekaw jestem jak odparuje Apple, a może przemilczy temat...? Co obstawiacie?

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Piotr Zajlich

Creative & Strategic Director w San Markos.

Ostatnie artykuły tego autoraSPRĘŻYNA, BURSZTYN, SMOK I SPÓŁKA

Od jakiegoś czasu, nie bez zainteresowania, śledzę losy projektu pt. Logo dla Polski. Z uwagą czytałem ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...

(PR) Tak właśnie oględ­nie nazywa się dzisiaj obietnice wy­borcze, w XIX i XX wieku określane jako kiełbasa wyborcza, a za komu­ny właśnie jako propaganda sukce­su - Józef Szaniawski, Nasz Dziennik