Zamknij
Prosto z rynku - PR w kryzysie info

Raport SoInteractive: Kryzysy w mediach społecznościowych

Elżbieta Grapsztunowicz, 2012-05-14 15:07:27

IRCenter i SoInteractive w ramach realizowanego projektu AdWatch.pl opublikowały raport, w którym szczegółowo przeanalizowano zjawisko kryzysu w mediach społecznościowych.


Analiza skazuje elementy sprzyjające powstawaniu sytuacji kryzysowych, czynniki wpływające na jego dynamikę i przebieg oraz dostarcza informacji jak postępować, aby sytuacja kryzysowa nie szkodziła wizerunkowi marce.


Szybkie rozprzestrzenianie się informacji w sieci umożliwia przeprowadzenie efektywnej kampanii reklamowej w Internecie. Jednak gdy internauci dzielą się między sobą negatywnymi informacjami lub opiniami, zwiększa się ryzyko wystąpienia sytuacji kryzysowych.


Analiza wykazała, że w przypadku braku odpowiedniej reakcji negatywne skutki dla wizerunku marki są często większe niż nakłady przeznaczone na prawidłowo prowadzoną komunikację - mówi Marcin Krzosek, z agencji IRCenter, autor raportu.


Skutki kryzysu - choć zazwyczaj negatywne - zawierają elementy, które można spróbować wykorzystać na korzyść marki. Ważna jest umiejętność oceny sytuacji i skali kryzysu, bowiem jedna negatywna opinia nie musi powodować sytuacji kryzysowej - mówi Weronika Niżnik, z agencji IRCenter, autorka raportu.


Okazuje się także, że monitoring opinii osób kreujących potencjalne zagrożenie dla reputacji marki umożliwia skuteczną modyfikację oferowanego produktu i stopniowe zwiększanie wartości marki - mówi Tomasz Sawicki, Strategy Manager SoInteractive, autor raportu.


Pełny raport można pobrać http://www.adwatch.pl/raport/kryzysy-w-social-media/

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...