Zamknij
Prosto z rynku - PR w kryzysie info

Raport SoInteractive: Kryzysy w mediach społecznościowych

Elżbieta Grapsztunowicz, 2012-05-14 15:07:27

IRCenter i SoInteractive w ramach realizowanego projektu AdWatch.pl opublikowały raport, w którym szczegółowo przeanalizowano zjawisko kryzysu w mediach społecznościowych.


Analiza skazuje elementy sprzyjające powstawaniu sytuacji kryzysowych, czynniki wpływające na jego dynamikę i przebieg oraz dostarcza informacji jak postępować, aby sytuacja kryzysowa nie szkodziła wizerunkowi marce.


Szybkie rozprzestrzenianie się informacji w sieci umożliwia przeprowadzenie efektywnej kampanii reklamowej w Internecie. Jednak gdy internauci dzielą się między sobą negatywnymi informacjami lub opiniami, zwiększa się ryzyko wystąpienia sytuacji kryzysowych.


Analiza wykazała, że w przypadku braku odpowiedniej reakcji negatywne skutki dla wizerunku marki są często większe niż nakłady przeznaczone na prawidłowo prowadzoną komunikację - mówi Marcin Krzosek, z agencji IRCenter, autor raportu.


Skutki kryzysu - choć zazwyczaj negatywne - zawierają elementy, które można spróbować wykorzystać na korzyść marki. Ważna jest umiejętność oceny sytuacji i skali kryzysu, bowiem jedna negatywna opinia nie musi powodować sytuacji kryzysowej - mówi Weronika Niżnik, z agencji IRCenter, autorka raportu.


Okazuje się także, że monitoring opinii osób kreujących potencjalne zagrożenie dla reputacji marki umożliwia skuteczną modyfikację oferowanego produktu i stopniowe zwiększanie wartości marki - mówi Tomasz Sawicki, Strategy Manager SoInteractive, autor raportu.


Pełny raport można pobrać http://www.adwatch.pl/raport/kryzysy-w-social-media/

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...