Zamknij
Prosto z rynku - PR w polityce info

Rafał Dutkiewicz bardziej medialny od prezydent stolicy

Witold Sokołowski, 2013-05-09 12:06:47

Rafał Dutkiewicz drugi miesiąc z kolei okazał się najpopularniejszy w mediach. Tuż za nim uplasowała się Hanna Gronkiewicz-Waltz, która w marcu – odwrotnie niż w miesiącu poprzednim – wyprzedziła Ryszarda Grobelnego. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opublikował kolejne wydanie raportu „Prezydenci miast wojewódzkich”. Identyczna kolejność obowiązuje również w klasyfikacji ogólnej, podsumowującej obecność prezydentów 18 miast wojewódzkich w prasie, internecie i RTV w I kwartale br. Pierwszą piątkę zamykają Hanna Zdanowska oraz Krzysztof Żuk.


W marcu prezydent Wrocławia odnotował łącznie 1046 informacji. Dutkiewicz zwiększył w analizowanym miesiącu nie tylko częstotliwość występowania w mediach – o 6 proc. w porównaniu do lutego, ale również swą przewagę pod względem obecności w tytułach publikacji – o 20 wystąpień więcej niż w miesiącu poprzednim. Nie ma sobie równego także jeśli chodzi o częstotliwość pojawiania się na pierwszej stronie – aż 49 razy wymieniono jego nazwisko w prasie w kontekście najważniejszych tematów. Nie dziwi więc, że publikacje na jego temat osiągnęły drugi - po prezydent Warszawy – wynik w podsumowaniu AVE. Łączny ekwiwalent reklamowy informacji o nim wyniósł blisko 3,3 mln zł.


Hanna Gronkiewicz-Waltz niezmiennie od stycznia pozostaje najczęściej pojawiającą się wśród prezydentów miast w mediach ogólnopolskich – informacje te stanowiły 68,5 proc. całego marcowego przekazu na jej temat. W analizowanym okresie w prasie, internecie i RTV wymieniono ją w sumie 958 razy. Po raz kolejny publikacje te miały najwyższą wartość - ekwiwalent reklamowy wyniósł 7,9 mln zł.


Ryszard Grobelny budził największe spośród wszystkich prezydentów zainteresowanie stacji RTV. Prawie 25 proc. przekazu na jego temat to emisje radiowe i telewizyjne. Najaktywniejszą stacją ogólnopolską okazało się Radio Eska, na antenie którego nazwisko prezydenta wymieniono 32 razy. Regionalnie najczęściej prezydent Poznania pojawiał się w Telewizji WTK (53 informacje) oraz Polskim Radiu Merkury Poznań (36). Łącznie w marcu na temat Grobelnego pojawiło się 861 informacji.


Większość prezydentów zwiększyła swą aktywność względem lutego. Najznaczniejszy przyrost liczby publikacji odnotował Paweł Adamowicz – o prawie 104 proc. Znaczący wzrost osiągnęli także Piotr Krzystek – ponad 53 proc. oraz Tadeusz Truskolaski – przeszło 64 proc. Największy spadek liczby publikacji wystąpił w przypadku Piotra Uszoka – o ponad 36 proc. Mniejszym zainteresowaniem mediów cieszyli się również Michał Zaleski (-29 proc.) oraz Krzysztof Żuk (-19 proc.).


Pozycję najczęściej wymienianego w prasie stracił w marcu Krzysztof Żuk. Wyprzedzili go prezydenci: Wrocławia, Łodzi i Warszawy. Prezydenci tych miast zebrali również najwięcej informacji w internecie. Największe zainteresowanie nimi wśród portali ogólnopolskich wykazywały polskatimes.pl oraz wyborcza.pl. W grupie serwisów regionalnych najczęściej publikowały informacje odpowiednio gazetawroclawska.pl, uml.lodz.pl oraz warszawa.gazeta.pl.


Pod względem aktywności w mediach ogólnopolskich w marcu wyróżnia się Paweł Adamowicz - 44,4 proc. przekazu na jego temat opublikowano w tytułach, portalach i stacjach ogólnopolskich. Na podobnym poziomie jak miesiąc wcześniej obecny był w tego rodzaju mediach Piotr Uszok – 40,8 proc., natomiast rzadziej niż w lutym wymieniano Tadeusza Truskolaskiego (z 48,3 proc. do 36 proc.).


Od stycznia do marca br. analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów objęli badaniem blisko 24,7 tys. publikacji. Po lutowym spadku, omawiany miesiąc przyniósł o 10 proc. informacji więcej. Podobnie jak w miesiącach poprzednich rozłożył się udział publikacji w poszczególnych rodzajach mediów – ponad 70 proc. informacji o wszystkich prezydentach łącznie ukazało się w internecie, 18,9 proc. w prasie, 11 proc. w stacjach RTV.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...