Zamknij
Prosto z rynku - PR w polityce info

Rafał Dutkiewicz bardziej medialny od prezydent stolicy

Witold Sokołowski, 2013-05-09 12:06:47

Rafał Dutkiewicz drugi miesiąc z kolei okazał się najpopularniejszy w mediach. Tuż za nim uplasowała się Hanna Gronkiewicz-Waltz, która w marcu – odwrotnie niż w miesiącu poprzednim – wyprzedziła Ryszarda Grobelnego. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opublikował kolejne wydanie raportu „Prezydenci miast wojewódzkich”. Identyczna kolejność obowiązuje również w klasyfikacji ogólnej, podsumowującej obecność prezydentów 18 miast wojewódzkich w prasie, internecie i RTV w I kwartale br. Pierwszą piątkę zamykają Hanna Zdanowska oraz Krzysztof Żuk.


W marcu prezydent Wrocławia odnotował łącznie 1046 informacji. Dutkiewicz zwiększył w analizowanym miesiącu nie tylko częstotliwość występowania w mediach – o 6 proc. w porównaniu do lutego, ale również swą przewagę pod względem obecności w tytułach publikacji – o 20 wystąpień więcej niż w miesiącu poprzednim. Nie ma sobie równego także jeśli chodzi o częstotliwość pojawiania się na pierwszej stronie – aż 49 razy wymieniono jego nazwisko w prasie w kontekście najważniejszych tematów. Nie dziwi więc, że publikacje na jego temat osiągnęły drugi - po prezydent Warszawy – wynik w podsumowaniu AVE. Łączny ekwiwalent reklamowy informacji o nim wyniósł blisko 3,3 mln zł.


Hanna Gronkiewicz-Waltz niezmiennie od stycznia pozostaje najczęściej pojawiającą się wśród prezydentów miast w mediach ogólnopolskich – informacje te stanowiły 68,5 proc. całego marcowego przekazu na jej temat. W analizowanym okresie w prasie, internecie i RTV wymieniono ją w sumie 958 razy. Po raz kolejny publikacje te miały najwyższą wartość - ekwiwalent reklamowy wyniósł 7,9 mln zł.


Ryszard Grobelny budził największe spośród wszystkich prezydentów zainteresowanie stacji RTV. Prawie 25 proc. przekazu na jego temat to emisje radiowe i telewizyjne. Najaktywniejszą stacją ogólnopolską okazało się Radio Eska, na antenie którego nazwisko prezydenta wymieniono 32 razy. Regionalnie najczęściej prezydent Poznania pojawiał się w Telewizji WTK (53 informacje) oraz Polskim Radiu Merkury Poznań (36). Łącznie w marcu na temat Grobelnego pojawiło się 861 informacji.


Większość prezydentów zwiększyła swą aktywność względem lutego. Najznaczniejszy przyrost liczby publikacji odnotował Paweł Adamowicz – o prawie 104 proc. Znaczący wzrost osiągnęli także Piotr Krzystek – ponad 53 proc. oraz Tadeusz Truskolaski – przeszło 64 proc. Największy spadek liczby publikacji wystąpił w przypadku Piotra Uszoka – o ponad 36 proc. Mniejszym zainteresowaniem mediów cieszyli się również Michał Zaleski (-29 proc.) oraz Krzysztof Żuk (-19 proc.).


Pozycję najczęściej wymienianego w prasie stracił w marcu Krzysztof Żuk. Wyprzedzili go prezydenci: Wrocławia, Łodzi i Warszawy. Prezydenci tych miast zebrali również najwięcej informacji w internecie. Największe zainteresowanie nimi wśród portali ogólnopolskich wykazywały polskatimes.pl oraz wyborcza.pl. W grupie serwisów regionalnych najczęściej publikowały informacje odpowiednio gazetawroclawska.pl, uml.lodz.pl oraz warszawa.gazeta.pl.


Pod względem aktywności w mediach ogólnopolskich w marcu wyróżnia się Paweł Adamowicz - 44,4 proc. przekazu na jego temat opublikowano w tytułach, portalach i stacjach ogólnopolskich. Na podobnym poziomie jak miesiąc wcześniej obecny był w tego rodzaju mediach Piotr Uszok – 40,8 proc., natomiast rzadziej niż w lutym wymieniano Tadeusza Truskolaskiego (z 48,3 proc. do 36 proc.).


Od stycznia do marca br. analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów objęli badaniem blisko 24,7 tys. publikacji. Po lutowym spadku, omawiany miesiąc przyniósł o 10 proc. informacji więcej. Podobnie jak w miesiącach poprzednich rozłożył się udział publikacji w poszczególnych rodzajach mediów – ponad 70 proc. informacji o wszystkich prezydentach łącznie ukazało się w internecie, 18,9 proc. w prasie, 11 proc. w stacjach RTV.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...