Zamknij
Nowości - Zdrowie

Prozdrowotny ranking wód mineralnych

Witold Sokołowski, 2006-05-05 00:00:00

Miesięcznik "Świat Konsumenta" zlecił niezależnemu laboratorium w Niemczech zbadanie 11 marek niegazowanych wód mineralnych z polskiego rynku. W jednej spośród zbadanych wód - w Piwniczance - stwierdzono zawartość toksycznego baru przekraczającą dopuszczalną normę.

Bar znajduje się na liście substancji mogących, już w niewielkich stężeniach, stanowić ryzyko dla zdrowia. Rozpuszczalne w wodzie sole baru mogą być przyczyną zaburzeń sercowo-naczyniowych i układu nerwowego.

Ranking zbadanych wód przedstawia się następująco:

1 miejsce Vita
2 miejsce Jurajska i Muszynianka
3 miejsce Bio Active Aqua
4 miejsce Cisowianka
5 miejsce Staropolanka
6 miejsce Arctic
7 miejsce Kinga Pienińska
8 miejsce Kazimierska
9 miejsce Kryniczanka
10 miejsce Piwniczanka

W badanych wodach oceniano:
1.sposób oznakowania etykiety;
2.zawartość podstawowych składników mających znaczenie dla ogólnej mineralizacji oraz wartości dietetycznej wód;
3.bezpieczeństwo zdrowotne w tym zawartość substancji niepożądanych i toksycznych;
4.cechy sensoryczne: wygląd, zapach i wrażenia smaków.

Pełne wyniki testu w "Świecie Konsumenta" nr 5/2006.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


W T-Mobile wystarczy zadzwonić raz, by załatwić sprawę – nowa kampania reklamowa T-Mobile dla Firm

T-Mobile startuje z kampanią reklamową skierowaną do przedsiębiorców. Tym razem w roli głównej występuje Bogusław Linda. ...

NO-SPA już na Instagramie i Pintereście!

NO-SPA® dociera do swojej grupy docelowej nie tylko za pośrednictwem tradycyjnych środków przekazu. Z uwagi, iż ...

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Ruszyła kampania reklamowa Superpolisa.pl, platformy sprzedaży ubezpieczeń kilkunastu Towarzystw Ubezpieczeniowych dostępnej w trzech kanałach: internet, call ...