Zamknij
Prosto z rynku - PR i prawo info

Powstała publikacja „Prawo w eventach”

Witold Sokołowski, 2015-02-18 23:59:45

Na rynku pojawiła się kolejna publikacja wydana w ramach Biblioteki Meeting Plannera – „Prawo w eventach”. Opracowanie poświęcone jest m.in. rodzajom umów na rynku eventowym, odpowiedzialności organizatorów, własności intelektualnej i podatkom. Autorami tekstów są prawnicy kancelarii Pałucki Trusiński.


Publikacja „Prawo w eventach” jest odpowiedzią na liczne pytania i zagadnienia podejmowane przez branżę eventową podczas różnego rodzaju spotkań i dyskusji branżowych bądź trafiających bezpośrednio do redakcji MeetingPlanner.pl, wydawcy publikacji „Prawo w eventach”.


Część aspektów prawnych omówionych w publikacji dotyczy rynku eventowego w szerokiej perspektywie, część jest opisem i interpretacją specyficznych zależności charakterystycznych dla poszczególnych sektorów. Zakres tematyczny podzielony został na cztery bloki. „Zagadnienia ogólne” – poświęcone m.in. charakterystyce imprez masowych, przetwarzaniu danych osobowych uczestników eventów czy specyfice imprezy turystycznej. W rozdziale „Kontrakty i odpowiedzialność organizatorów imprez” omówione zostały treść i forma umowy o organizację eventu, umowy o świadczenie usług turystycznych oraz obowiązki organizatora. W części „Własność intelektualna” autorzy skupili się na ochronie scenariuszy imprez, ambush marketingu, promocji imprezy z wykorzystaniem wizerunku artystów i uczestników. W rozdziale „Podatki” mowa jest m.in. o obowiązkach organizatora eventu wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu imprez motywacyjnych dla pracowników oraz kwestiach podatkowych wynikających z umowy sponsoringu.


Celem publikacji jest uświadomienie zarówno przedstawicielom agencji, podwykonawców, jak i klientów, jakie aspekty prawne pośrednio lub bezpośrednio ich dotyczą, które chronią, a które nakładają obowiązki. „Prawo w eventach” to wreszcie zbiór praktycznych porad dotyczących różnych form spotkań, ich bezpieczeństwa czy przepisów podatkowych. – W czasach rosnącej konkurencji świadomość swoich praw jest niezwykle istotna i pomocna w prowadzeniu biznesu. Z tego właśnie powodu postanowiliśmy zaangażować się w edukację prawniczą branży. Mam nadzieję, że dzięki tym zabiegom przyczynimy się m.in. do przykładania większej uwagi do pozornie błahych szczegółów, których zignorowanie często może być opłakane w skutkach – mówi Jacek Trusiński, wspólnik zarządzający kancelarii Pałucki Trusiński, którego specjalizacją jest prawo gospodarcze i finansowe ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień podatkowych.


Jednocześnie publikacja stanowi otwarcie dyskusji na temat aspektów prawnych i wątpliwości, których doświadczają organizatorzy spotkań, wynikających często z niezrozumienia lub nieprecyzyjności zapisów. – Branża eventowa posiada swoją specyfikę, którą widać w rodzaju zawieranych umów, kręgu podmiotów zaangażowanych w realizację projektów eventowych oraz różnorodności zagadnień. Znajomość przepisów prawa, mogących mieć tutaj zastosowanie, pozwala na zidentyfikowanie ryzyk prowadzonej działalności, ułatwia komunikację pomiędzy przedsiębiorcą a prawnikiem, a także wpływa pozytywnie na komfort pracy przedsiębiorcy i trwałość jego biznesu – podkreśla mec. Grzegorz Choromański, radca prawny, partner kancelarii Pałucki Trusiński.


Premiera publikacji „Prawo w eventach” odbyła się podczas spotkania branżowego, któremu towarzyszyła dyskusja na temat specyfiki tworzenia i zawierania umów na rynku eventowym oraz rodzajów kontraktów. Perspektywę praktyka w tym zakresie przedstawił Bartek Lachowski, partner agencji Orchidea Group. Mecenasi Grzegorz Choromański i Jacek Trusiński zaprezentowali aspekty formalne i prawne. Podczas rozmowy pojawiły się także kwestie dotyczące podatków, przetargów, ochrony koncepcji kreatywnych czy ustawy o usługach turystycznych i jej związku z organizatorami eventów. – Mamy nadzieję, że „Prawo w eventach” będzie przydatnym narzędziem w rękach organizatorów wydarzeń oraz przyczyni się do jeszcze bardziej skutecznej profesjonalizacji rynku. Ta publikacja i to spotkanie, to także otwarcie dyskusji na tematy prawne, która – jak się okazało – jest branży bardzo potrzebna. Dlatego zamierzamy kontynuować tę tematykę – podsumowuje Sylwia Banaszewska, dyrektor zarządzająca MeetingPlanner.pl.


Premiera publikacji „Prawo w eventach” odbyła się w Regent Warsaw Hotel, 4 lutego. Partnerem wydania jest agencja Orchidea Group.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...