Zamknij
Nowości - Kultura i nauka

Paweł Miszewski zwyciężył w 10. edycji Galerii Plakatu AMS

Witold Sokołowski, 2010-11-30 11:28:58

Paweł Miszewski zwyciężył w 10. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS, organizowanego w tym roku pod hasłem „Skłodowska-Curie była kobietą!”. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie plakatu wspierającego starania kobiet o równouprawnienie.


Konkurs zorganizowała firma reklamy zewnętrznej AMS, patronowały mu m. in. magazyn „Wysokie Obcasy” i Stowarzyszenie Kongres Kobiet. Plakat zaprojektowany przez laureata będzie można zobaczyć na nośnikach AMS w największych polskich miastach na początku przyszłego roku.


– Wygrał plakat Pawła Miszewskiego. Jego autor, najstarszy i najbardziej doświadczony w gronie laureatów, w haśle „Kto ma jaja, ten rządzi” sprytnie wykorzystał podwójne znaczenie słowa „jaja”. Do tego pochwalić trzeba oszczędną, ale zabawną formę graficzną pracy. Nic zatem dziwnego, że przekonała ona do siebie większość członków jury – mówi prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu.


Konkursowe jury przyznało także 5 wyróżnień, które przypadły: Janowi Bajtlikowi, Beacie Damek, Agacie Królak, Agnieszce Strzęp oraz Urszuli Woźniak. – Do ostatniej chwili rywalem zwycięskiego projektu była praca Agaty Królak. Pomysł pikowania stanika chemicznymi wzorami jest świetny, forma plakatu ciekawa i dojrzała. Nic dziwnego, że Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie i przewodnicząca jury, przyznała pracy dodatkową nagrodę, którą jest zaproszenie jej poza konkursem na najbliższe Biennale Plakatu – dodaje Janusz Górski.


Patronem głównym 10. edycji konkursu jest magazyn „Wysokie Obcasy”, patronem merytorycznym Stowarzyszenie Kongres Kobiet. Partnerem i niezależnym audytorem – spółka KPMG Audyt, partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patronami medialnymi są miesięcznik „Media & Marketing Polska”, „Gazeta Wyborcza”, portal Gazeta.pl, dziennik „Metro” oraz Radio TOK FM.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...