Zamknij
Nowości - RTV

Panasonic najlepszą marką elektroniczną w Japonii

Witold Sokołowski, 2006-10-30 00:00:00

Panasonic, czołowa marka koncernu Matsushita Electric Industrial, została najwyżej ocenianą markę branży elektronicznej w Japonii według badania Brand Japan 2006 przeprowadzonego przez Nikkei BP Consulting.

Szóste już w historii badanie Brand Japan 2006 podzielono zwyczajowo na dwie części – konsumencką oraz biznesową. Konsumenci oceniali marki według takich wskaźników, jak np. ich wyjątkowość i innowacyjność oraz komfort obsługi. Przyznawali także punkty za wysoką jakość i status. Ludzie biznesu brali natomiast pod uwagę m.in. zaufanie, potencjał rozwoju oraz zdolność adaptacji do potrzeb użytkowników. Konsumenci wybierali spośród 1000, a biznesmeni z 500 obecnych na rynku japońskim marek, wśród których znalazły się marki korporacyjne, produktowe oraz związane z usługami.

W rankingu konsumenckim Brand Japan 2006 Panasonic zajął czwarte miejsce, odnotowując wzrost o 9 pozycji w porównaniu z rokiem ubiegłym. W zestawieniu biznesowym marka uplasowała się na trzecim miejscu, awansując z piątego uzyskanego w 2005. W obu przypadkach Panasonic wyprzedził wszystkich swoich konkurentów z branży elektronicznej.

Panasonic posiada obecnie niemal 60% udziału w japońskim rynku telewizorów plazmowych, a co czwarty sprzedany na świecie telewizor plazmowy jest sygnowany logiem Viera. Wzmocnienie marki łączy się także z większym zainteresowaniem innymi produktami firmy: aparatami cyfrowymi Lumix, nagrywarkami DVD Diga oraz kartami pamięci SD, które zdominowały rynek Japonii.

- „Najwyższa pozycja Panasonica wśród producentów elektroniki użytkowej zdobyta na niezwykle wymagającym, japońskim rynku bardzo cieszy i jest dowodem na stale rosnącą siłę tej marki” – powiedział Radek Jaworski, PR Manager Panasonic Polska.

W ocenie konsumentów na podium znalazły się marki: Studio GHIBLI, Toyota i 7-eleven. Biznesmeni najwyżej ocenili: Toyotę, Hondę i Matsushita Electric Industrial.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


W T-Mobile wystarczy zadzwonić raz, by załatwić sprawę – nowa kampania reklamowa T-Mobile dla Firm

T-Mobile startuje z kampanią reklamową skierowaną do przedsiębiorców. Tym razem w roli głównej występuje Bogusław Linda. ...

NO-SPA już na Instagramie i Pintereście!

NO-SPA® dociera do swojej grupy docelowej nie tylko za pośrednictwem tradycyjnych środków przekazu. Z uwagi, iż ...

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Ruszyła kampania reklamowa Superpolisa.pl, platformy sprzedaży ubezpieczeń kilkunastu Towarzystw Ubezpieczeniowych dostępnej w trzech kanałach: internet, call ...