Zamknij
Prosto z rynku - PR i prawo info

Ogólnopolska kampania dotycząca ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami

Nowy User, 2017-02-10 18:39:17

Już ponad 80% dzieci w wieku przedszkolnym regularnie korzysta z sieci. Z wiekiem odsetek ten dynamicznie rośnie. Tymczasem, niekontrolowany dostęp najmłodszych dzieci do internetu coraz częściej skutkuje kontaktem z nieodpowiednimi treściami, jak pornografia, przemoc, czy mowa nienawiści. W wielu przypadkach powoduje to negatywne emocje i ma szkodliwy wpływ na psychikę oraz rozwój dzieci. Dlatego Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje) wraz z NASK rozpoczynają kampanię społeczną „Chroń dziecko w sieci”. Jej głównymi adresatami są rodzice.


Według najnowszych badań co 5 dziecko przyznaje, że zdarzyło mu się trafić w sieci na treści przeznaczone tylko dla dorosłych – głównie erotyczne i pornograficzne, ale także strony zawierające wulgaryzmy, czy brutalną przemoc. Aż 89% z nich deklaruje, że trafiło na takie treści przypadkowo. Jednocześnie świadomość tego, że może to dotyczyć ich dzieci, deklaruje jedynie 8% rodziców.


Jedynie 38% rodziców uznaje problem szkodliwych treści za znaczący, co piąty rodzic nigdy nie rozmawiał ze swoimi dziećmi o bezpieczeństwie w sieci, a spośród tych, którzy to zrobili, tylko połowa poruszała temat treści. 53% rodziców deklaruje, że ustaliła ze swoimi dziećmi zasady korzystania z internetu, jednak najczęściej dotyczą one jedynie limitu czasu. Tylko 13% rodziców stosuje oprogramowanie filtrujące w komputerze lub laptopie, zaś wykorzystywanie go w tabletach i smartfonach używanych przez dzieci potwierdza jedynie kilka procent z nich.


„Dla najmłodszych dzieci kontakt z pornografią, czy brutalną przemocą potrafi być szokiem, z którym trudno jest im sobie poradzić. Również dla starszych dzieci kontakt z nieodpowiednimi treściami stanowi poważne zagrożenie. Dlatego niezwykle ważne jest, żeby z jednej strony chronić dzieci przed takimi sytuacjami, a z drugiej odpowiednio na nie reagować – zwraca uwagę Łukasz Wojtasik, koordynator kampanii z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.


„Kampanię <<Chroń dziecko w sieci>> adresujemy głównie do rodziców, którzy mają największy wpływ na bezpieczeństwo dzieci, szczególnie tych najmłodszych, a często nie przykładają do tego odpowiedniej wagi. Co ważne, nie tylko zwracamy im uwagę na problem, ale też dajemy szereg porad i rozwiązań.” – dodaje Wojtasik.


Mimo wagi problemu autorzy kampanii zdecydowali się na lekką formę przekazu, która nie demonizuje zjawiska, ale dobitnie zwraca części rodziców uwagę na ich rolę w zapewnieniu dziecku bezpieczeństwa w sieci. Przekazy kampanii – teledysk, reklamy telewizyjne, radiowe i prasowe, oparte są na piosence śpiewanej przez 11-letnią Marysię Nowak. W jednej ze zwrotek usłyszymy: „Czasem, tak przez przypadek zaglądam tam, gdzie pani na golasa, a z panią pan. I to nie raz ani nie razy dwa. To jest mój świat. W refrenie zaś: „Mama i tata niewiele robią, żeby nie było tak. Albo nie bardzo ich to obchodzi, albo nie wiedzą, jak.”


W kampanię zaangażował się znany dziennikarz, prezenter i lektor Tadeusz Sznuk, który użyczył głosu filmom instruktażowym dla rodziców. Jego przestrogę: „Chroń dziecko przed szkodliwymi treściami w sieci. To bardzo ważne. I całkiem proste”, można usłyszeć również w reklamach telewizyjnych i radiowych kampanii.


Kampania prowadzona będzie w tradycyjnych mediach ogólnopolskich i lokalnych oraz w mediach społecznościowych. Platformą internetową kampanii jest serwis www.dzieckowsieci.pl. Kampanię prowadzą Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS) oraz NASK w ramach działań Polskiego Centrum Programu Safer Internet. Akcję zaplanowano we współpracy z Astro Group. Autorem słów piosenki „Mama i tata” jest Łukasz Wojtasik (FDDS). Piosenkę zaśpiewała Marysia Nowak. Nagranie zrealizowano w Lordfader Studio. Animacje stworzyła Astro Group.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...