Zamknij
Nowości - Życie i styl

Nowa marka alkoholu na polskim rynku

Witold Sokołowski, 2007-02-27 21:29:00

20 lutego 2007 roku Wyborowa SA, należąca do grupy Pernod Ricard, wprowadziła na polski rynek nową wódkę klasy Super Premium. Wyborowa Exquisite to produkt innowacyjny, łączący w sobie wszystkie cechy nie spotykane dotąd w jednej w tej kategorii marek i produktów.

Premiera marki odbyła się w klubie Platinium, gdzie zaproszeni goście mieli okazję do wysłuchania debaty, w której wzięli udział eksperci: Maciej Jurkowski – artysta, designer i architekt, Jan Żytko - Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Wyborowa S.A., Józef Mrozek – historyk wzornictwa, Grzegorz Kiszluk – ekspert marketingu i reklamy. Moderatorem spotkania był Maciej Kozłowski. Paneliści dyskutowali m.in. o światowych trendach związanych z rozwojem rynku dóbr luksusowych, rola design celebrities i ich znaczenie w procesie tworzenia opakowań, pozycji polskiej marki w świecie oraz ewolucji wódki w świecie.


- Wyborowa Exquisite została zaprojektowana z uwzględnieniem trendu New Luxury obserwowanego w zachowaniach konsumenckich. Koncept tej ekskluzywnej wódki jest drobiazgowo przemyślany i precyzyjnie zaplanowany. W efekcie powstała perfekcyjna kombinacja elementów wzajemnie się dopełniających: wszystkie cechy segmentu Super Premium i formuły Single Estate oraz butelka projektu Franka Gehry, światowej sławy architekta - mówi Jan Żytko, dyrektor marketingu i sprzedaży w Wyborowa SA. - Tym samym, Wyborowa Exquisite tworzy w Polsce odmienną jakość, nadając segmentowi Super Premium zupełnie nowy wymiar - dodaje.

Butelkę Wyborowa Exquisite zaprojektował Frank Gehry, „celebrity architect” – jeden z najsławniejszych architektów na świecie, wyznawca dekonstruktywizmu. Autor takich projektów, jak Guggenheim Museum w Bilbao i Walt Disney Concert Hall w Los Angeles.

- Designerzy i architekci pozazdrościli kreatorom mody. Od lat 90-tych, w krajach anglosaskich, francuski termin „haute-couture” zaczął być wypierany przez  „design” i ta forma celebrity objęła także projektantów i architektów. Tak stało się również z Frankiem Gehry – opowiada Józef Mrozek, historyk designu, doktor historii sztuki – Gehry jest uznanym twórcą wzornictwa, od lat 80-tych produkowane są lampy i meble jego autorstwa. Butelka Exquisite jest kolejnym dowodem jego talentu – dodaje Józef Mrozek.

Butelka Exquisite zdobyła najwyższą notę (10/10) w rankingu amerykańskiego Forbesa (cool bottle ranking) i została uznana za najładniejszą butelkę wśród wódek klasy Super Premium. Exquisite to wódka orzeźwiająca i czysta jak design jej butelki (The Journal News)

W pierwszej fazie wprowadzenia Exquisite na rynek polski, produkt będzie dostępny jedynie w 20 wyselekcjonowanych lokalach gastronomicznych (ekskluzywne restauracje i kluby) oraz w specjalistycznych sklepach alkoholowych. Produkt dla odbiorców biznesowych dostępny jest również w sklepie internetowym www.e-spirits.pl.

Dla Wyborowej Exquisite zaprojektowano program działań promocyjnych i wizerunkowych.  Najważniejsze narzędzia to: promocja skierowana do klienta bezpośredniego, promocje lojalnościowe skierowane do środowisk barmańskich, opakowania promocyjne z wartością dodaną. Planowana jest również wysyłka spersonalizowana do celebrity i wyselekcjonowanych odbiorców – opiniotwórców, reprezentujących najważniejsze cechy grup docelowych. Poza tym Exquisite będzie obecny na ekskluzywnych eventach - klasy Super Premium.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...