Zamknij
PR w mediach

Media – komunikator vs manipulator

Natalia Zakolska, 2014-07-02 23:59:14

Media – komunikator vs manipulator

PRL. Partia PZPR przewodniczy działalności prasowej, która poddawana była kontroli i cenzurze politycznej. Dzisiaj, w XXI wieku mamy wolność słowa, wolność prasy. Ale czy na pewno?

Niewątpliwie media są komunikatorem między władzą a społeczeństwem. Utożsamiane są z tzw. czwartą władzą, która powinna kontrolować poczynania polityków. W rzeczywistości bliżej im do sprawozdawcy relacjonującego utarczki między działaczami, niż do instytucji pilnującej społecznego porządku. O ile media publiczne (przynajmniej z założenia) są bezstronne i obiektywne, tak media prywatne mają prawo do pełnej dowolności ideologicznej. Nie będę ich oceniać z perspektywy dobrego czy złego wyboru. Niemniej, nie ulega wątpliwości, że osoby publiczne umyślnie dbają o relacje z mediami. Zdarza się także, że dysponują prywatnymi stacjami radiowymi propagując określone ugrupowania polityczne. Tym samym kształtują medialne wizerunki swoich ulubieńców, a co za tym idzie społeczno-polityczne preferencje słuchaczy.

Czy zatem gwiazdą może zostać jednostka o spokojnym usposobieniu, która nie ma „parcia na szkło”? Pewnie tak, jednak ma zdecydowanie trudniejszą drogę do przebycia od medialnych, przebojowych osobowości mających poparcie w środkach masowego przekazu. Społeczeństwo komercyjne obdarza sympatią i zaufaniem postacie obecne w mediach, przedstawione z zachowaniem estetyki i radosnego usposobienia. Na dalszy plan schodzi rzeczywista wiedza czy umiejętności. Jest medialna kreacja komunikowana społeczeństwu, które chętnie poddaje się odbieranemu, nieraz zmanipulowanemu obrazowi.

Zdjęcie: GeoM / photoxpress.com.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Natalia Zakolska

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Można powiedzieć, że Lech Kaczyński nigdy nie był mistrzem photo opportunity - Wojciech Jabłoński, UW