Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

Kryminalny PR - kejs interaktywnej promocji książek kryminalnych

Witold Sokołowski, 2015-02-04 00:22:50

Komisarz i Prokurator to konkursowa aplikacja facebookowa przygotowana z myślą o promocji trojga autorów, zdobywców prestiżowej Nagrody Wielkiego Kalibru przyznawanej dla najlepszych polskojęzycznych powieści kryminalnych lub sensacyjnych: Marty Guzowskiej, Zygmunta Miłoszewskiego oraz Marcina Wrońskiego i ich najnowszych powieści.

Na potrzeby aplikacji stworzono dwie grupy, reprezentowane przez avatary bohaterów literackich - komisarza Zygmunta Maciejewskiego, znanego z książek Wrońskiego oraz prokuratora Teodora Szackiego znanego z powieści Miłoszewskiego. Uczestnicy przed przystąpieniem do zabawy rozwiązywali test, na podstawie którego przydzielano ich do grupy komisarza lub do grupy prokuratora. Zadaniem każdej z grup było rozwiązanie zagadki stworzonej specjalnie na potrzeby zabawy przez autorkę kryminałów Martę Guzowską. Poza nagrodami zbiorowymi w konkursie można było wygrać nagrodę indywidualną - tygodniowy wyjazd do Grecji dla dwóch osób.

Obaj wirtualni bohaterowie - komisarz i prokurator, wraz ze swoimi grupami mieli do rozwiązania tę samą zagadkę, której części pojawiały się wewnątrz aplikacji. Przez 10 kolejnych dni każda grupa otrzymywała ten sam fragment opowiadania napisanego przez Martę Guzowską. W opowiadaniu komisarz Maciejewski i prokurator Szacki prowadzili śledztwo i musieli rozwiązać zagadkę kryminalną, której akcja umiejscowiona była w Grecji. Zwycięska grupa otrzymała kody rabatowe na zakupy książek Grupy Wydawniczej Foksal na empik.com oraz możliwość wyboru instytucji, dla której przekazane zostały zestawy książek w ramach charytatywnych, przedświątecznych działań wydawnictwa. Gracze zdobywali także indywidualne punkty za właściwe odpowiedzi, a członkowie zwycięskiej grupy dodatkowo mogli brać udział w zabawie o nagrodę finałową - wycieczkę do Grecji.

Dzięki działaniom reklamowym aplikację otworzyło blisko 7 tysięcy użytkowników, a przystąpiło do gry łącznie ponad 1000 osób. Była to jedna z bardziej angażujących aplikacji, wymagała nie tylko śledzenia informacji lecz także interakcji z innymi użytkownikami, zabawa okazała się wielkim sukcesem! Po jej zakończeniu gracze wystąpili z inicjatywą zorganizowania spotkania w realu i zapraszają się wzajemnie do kontaktów, zaś wydawnictwo zyskało prawdziwych ambasadorów marki.

Aplikacja była częścią działań promocyjnych przygotowanych przez zespół PRart Media dla najnowszej książki Marcina Wrońskiego “Kwestja krwi.” Poza promocją trójki autorów kryminalnych celem aplikacji było umocnienie wydawnictwa W.A.B., należącego do Foksal na pozycji lidera wśród nagradzanych wydawnictw - autorzy W.A.B. przez trzy lata z rzędu zdobywali prestiżową nagrodę Wielkiego Kalibru. Dodatkowo, twórcom aplikacji zależało na wykorzystaniu efektu synergii w działaniach promocyjnych wydawnictwa, zbudowaniu zasięgu na stronach fanowskich W.A.B., budowie relacji autorów z czytelnikami oraz na wykreowaniu bezpośredniego, trwałego kontaktu z bohaterami literackimi przez cały czas trwania konkursu.

Za pomysł, opracowanie koncepcji zabawy oraz koordynację odpowiadał zespół PRart Media, tworzony przez Patrycję Narożną i Bognę Piechocką, realizacją aplikacji oraz prowadzeniem kampanii w środowisku internetowym zajęła się agencja Short Cake, całość przygotowano na zlecenie Grupy Wydawniczej Foksal.

Aplikacja dostępna jest na stronie www/komisarziprokurator.pl. Zachęcona sukcesem aplikacji Grupa Wydawnicza Foksal, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom graczy, rozważa możliwość włączenia aplikacji jako stałego elementu działań promocyjnych dla własnych tytułów kryminalnych.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...