Zamknij
Relacje

Kongres Public Relations we Wrocławiu

Witold Sokołowski, 2011-04-25 23:24:39

Pierwszy Kongres Profesjonalistów PR, po przeprowadzce z Rzeszowa do Wrocławia, odbył się w dniach 14-15 kwietnia br. „Atmosfera i zmieniony kontekst organizacyjny – to mają być wyróżniki wydarzenia. Jestem przekonana, że Wrocław, wraz z jego multikulturowym charakterem, otwartością i europejskością, okaże się idealnym miejscem, by dyskutować o PR w różnych jego kontekstach.” - tak kilka miesięcy temu do udziału w wydarzeniu zachęcała dr Karina Stasiuk z Uniwersytetu Wrocławskiego, współorganizator Kongresu.

Pierwszy Kongres Profesjonalistów PR, po przeprowadzce z Rzeszowa do Wrocławia, odbył się w dniach 14-15 kwietnia br. „Atmosfera i zmieniony kontekst organizacyjny – to mają być wyróżniki wydarzenia. Jestem przekonana, że Wrocław, wraz z jego multikulturowym charakterem, otwartością i europejskością, okaże się idealnym miejscem, by dyskutować o PR w różnych jego kontekstach.” - tak kilka miesięcy temu do udziału w wydarzeniu zachęcała dr Karina Stasiuk z Uniwersytetu Wrocławskiego, współorganizator Kongresu.

Kongres, który odbył się na Uniwersytecie Wrocławskim, to wiele ciekawych prezentacji, dyskusje i omówienie wyników badań. Pierwszy dzień kongresu zainaugurował Adam Łaszyn z Alert Media Communications, prezentując subiektywny ranking 10 wydarzeń, które wywarły wpływ na branżę PR w minionym roku. Wśród poruszanych tematów tegorocznej edycji Kongresu znalazły się m.in. skuteczność działań PR w mediach społecznościowych i efektywna komunikacja podczas klęski żywiołowej. Poza wieloma interesującymi wykładami, podczas pierwszego dnia kongresu odbyły się dwie debaty. Jedną z nich poprowadził Krzysztof Kaczmar, reprezentujący Fundację Kronenberga, który zainicjował dyskusję z Moniką Kulik z Telekomunikacji Polskiej i Dariuszem Pietrowskim z Centrum Wolontariatu na temat zagrożeń jakie niesie za sobą niezaplanowany i mało zaangażowany wolontariat pracowniczy. W kolejnej dyskusji udział wzięła Małgorzata Mejer z Procter&Gamble, z którą rozmawiał Paweł Trochimiuk, prezes Związku Firm Public Relations.

Drugi dzień kongresu odbywał się pod patronatem fundacji InternetPR. Wykłady oraz debaty zdominowały tematy związane z CSR oraz social mediami. Wojciech Szymański z Ideo Sp. z o.o. przybliżył zgromadzonym zagadnienia dotyczące zarządzania reputacją marki w wyszukiwarkach. Zgromadzeni na kongresie dowiedzieli się wiele o analizie sieci – która to metoda stanowi klucz do zrozumienia mechanizmów działania social media. Opowiadali o tym Jakub Górnicki, kosmoblog.pl, a także Marcin Nagraba ze SmartNet Research&Solutions. Jednak social media to nie tylko komunikacja na linii firma – odbiorcy i działanie na Facebooku: to także blogosfera. O jej pułapkach i ślepych uliczkach opowiadał Artur Kurasiński z AK74. Igor Janke z Rzeczpospolitej i Salonu 24 wskazywał na blogi jako nowe narzędzie kształtowania opinii w debacie publicznej, przybierające formę „lobbingu społecznościowego”. Dr Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Wrocławskiego zaprezentował Barometr Komunikacji – narzędzie pozwalające na pomiar działań komunikacyjnych w obszarze zewnętrznym i wewnętrznym. Kongres Profesjonalistów PR zakończył akcent polityczny. Dziennikarz i publicysta, Wiesław Gałązka opowiedział o „brudnych chwytach podczas kampanii samorządowej w Wałbrzychu”.

Przez dwa dni Wrocław stał się miejscem spotkań, merytorycznych dyskusji oraz wymiany doświadczeń zarówno praktyków jak i teoretyków public relations. Okazał się płaszczyzną dialogu oraz okazją do integracji środowiska public relations.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

W T-Mobile wystarczy zadzwonić raz, by załatwić sprawę – nowa kampania reklamowa T-Mobile dla Firm

T-Mobile startuje z kampanią reklamową skierowaną do przedsiębiorców. Tym razem w roli głównej występuje Bogusław Linda. ...

NO-SPA już na Instagramie i Pintereście!

NO-SPA® dociera do swojej grupy docelowej nie tylko za pośrednictwem tradycyjnych środków przekazu. Z uwagi, iż ...

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Ruszyła kampania reklamowa Superpolisa.pl, platformy sprzedaży ubezpieczeń kilkunastu Towarzystw Ubezpieczeniowych dostępnej w trzech kanałach: internet, call ...