Zamknij
PR w mediach

Kim jest Pan pikuś z reklamy Commercial Union?

Witold Sokołowski, 2009-06-30 12:00:00

Fragment wywiadu zamieszonego w dziesiejszej Rzeczpospolitej: Rz: Mówimy często: to dla mnie pikuś Ostatnio ten zwrot trafił nawet do reklamy Czy Pikuś to wdzięczne imię kundelka? Katarzyna Kłosińska, językoznawca z Instytutu Języka Polskiego Uniwersytetu Warszawskiego: Rozczaruję panią, pikuś to nie piesek ...

Zapisujemy go małą literą. W XIX wieku warszawscy uczniowie nazywali tak wesołego ucznia. Z pikusiem mają związek inne potoczne słowa, dziś już zapomniane: pikulik i pikulin, które znaczyły mały chłopiec, oraz pikula, które oznaczało monetę wartości pół centa, a także błahostkę, drobnostkę, sprawę mało znaczącą. Nasz pikuś jest więc potomkiem jakiejś pikuli. (...)

źródło:Rzeczpospolita, Dlaczego pikuś nie bierze w łapę , rp.pl, wtorek 30 czerwca 2009r.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
1
komentarzy
  1. Sylwia Pochelska   2010-02-17 16:03:13

    Haha... Wszędzie dziś czytam o monetach... przed chwilą skończyłam lekturę art. na temat nowej piątki BK, nawet przy okazji Pana Pikusia:)

Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

PiS też chodzi tylko o PR, ale po prostu gorzej im to wychodzi - Łukasz Warzecha, Fakt.