Zamknij
Wiedza PR - SEO/SEM

Jak wybrać najlepsze słowa do pozycjonowania strony?

Milena Szałacka, 2014-08-25 01:34:16

Pozycjonowanie strony www polega na utrzymaniu jej w czołowych wynikach wyszukiwania. Wybór odpowiednich słów kluczowych (takich, które wpisują internauci szukając oferowanych przez nas produktów bądź usług) jest jedną z podstawowych rzeczy, które musimy wziąć pod uwagę. Na dobór odpowiednich fraz wpływa wiele czynników.

Przede wszystkim muszą to być słowa ściśle określające naszą działalność, ale także zasięg (jeśli świadczymy usługi na terenie tylko jednego miasta warto pamiętać aby dodać jego nazwę do naszej frazy). Ważne jest też to, jakie wyrażenia wybrała nasza konkurencja, aby móc się od niej odróżnić albo zaczerpnąć inspiracji w poszukiwaniu własnych słów kluczowych.

Od czego zacząć

Rozpoczynając poszukiwanie najlepszych słów kluczowych, należy zorientować się, na jakie frazy występuje nasza domena w wyszukiwarce i które z nich mają największą liczbę wyszukiwań. Takie dane możemy uzyskać korzystając z np. narzędzia SEMSTORM. Możemy również wypisać słowa określające naszą ofertę, których chcielibyśmy użyć przy pozycjonowaniu strony www. Pamiętajmy jednak, aby unikać ogólnych określeń, jak np. „fryzjer” czy „suszarka”. Należy też wziąć pod uwagę, kto będzie je wpisywał w wyszukiwarkę. Warto spojrzeć na swoją działalność oczami potencjalnych klientów. Nie muszą być oni fachowcami i nie muszą znać specjalistycznego języka z branży, dlatego warto przemyśleć czy tego typu słów nie skreślić z naszej listy.

Przyjrzyjmy się konkurencji

Gdy już mamy spis fraz, które chcielibyśmy wykorzystać warto zastanowić się, jakie słowa wykorzystuje nasza konkurencja. Listę takich słów kluczowych również można sprawdzić w narzędziu SEMSTORM. Istotne jest, aby zadbać o oryginalność wyrażeń, natomiast nie wybierać fraz odbiegających od profilu naszej działalności. Jeśli oferujemy usługi fryzjerskie, to nasza strona nie powinna pojawiać się w wynikach wyszukiwań po wpisaniu słów „biznes plan salonu fryzjerskiego”. Sama pozycja w wynikach wyszukiwania nie przyniesie nam zysków, jeśli nie pokrywa się z potrzebami potencjalnych klientów.
Sześć rzeczy, o których warto pamiętać przy wybieraniu najlepszych słów kluczowych dla naszej strony:

  1. Powinny one precyzyjnie określać naszą działalność, bądź rodzaj produktów.
  2. Unikajmy wyrażeń ogólnych.
  3. Jeśli prowadzimy działalność lokalną, uwzględnijmy nazwę miasta czy województwa.
  4. Zwróćmy uwagę na słowa konkurencji.
  5. Zaplanujmy budżet - nie zawsze droższa fraza przyniesie nam realne zyski.
  6. Jeśli w grupie naszych klientów nie znajdują się specjaliści, unikajmy słownictwa branżowego.

 

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Milena Szałacka

Dyrektor zarządzający firmy SEMSTORM.

Ostatnie artykuły tego autoraMonitoring pozycji w wyszukiwarce internetowej – jak, po co i dlaczego?

Praktycznie każdy specjalista od marketingu prowadzący działania w wyszukiwarkach, korzysta z narzędzi umożliwiających automatyczne monitorowanie pozycji ...

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...