Zamknij
Wiedza PR - E-PR

Jak skutecznie promować w święta? Z pomocą przychodzą SMS-y

Andrzej Ogonowski, 2015-12-15 11:08:36

Świąteczne kampanie marketingowe ruszyły już pełną parą, a marki jak co roku na różne sposoby starają się przykuć uwagę klientów. W tym okresie zainteresowanie produktami i sprzedaż znacząco wzrastają, ale zwiększa się również konkurencyjność rynku. Warto zatem się wyróżnić i skorzystać z nieszablonowych rozwiązań komunikacyjnych. Pomocny może okazać się SMS, który do skrzynki statystycznego użytkownika dociera w mniej niż minutę, a przy tym współczynnik otwarcia jest ponad 4 razy wyższy niż w przypadku mailingu. Może wydawać się, że 160 znaków to za mało, ale istnieje szereg nowych funkcjonalności, które pomagają znacznie uatrakcyjnić przesyłane treści, umieścić w nim odnośnik, zawrzeć emotikony, przesłać plik, odpowiednio dobrać grupę docelową i spersonalizować wiadomość, a w efekcie poprawić świąteczną sprzedaż.

1. Świąteczne życzenia 2.0

Przesyłając świąteczne SMS-y, możemy skorzystać z przydatnej funkcji skróconego linku, który będzie kierował do życzeń na naszej stronie internetowej lub specjalnie stworzonej aplikacji w Google Play czy App Store. Natomiast dzięki funkcji Rich Media SMS, będącej rozszerzoną wersją skróconego linku, możemy wysłać w naszych życzeniach plik, który będzie znajdował się na serwerze platformy do masowej wysyłki wiadomości tekstowych. Usługa obejmuje popularne formaty muzyczne, graficzne, wideo czy pdf-y. Z łatwością umieścimy w naszej wiadomości kolędę, świąteczny filmik lub kartkę w formie pliku gif.

Zastosowanie tych mechanizmów umożliwi znaczne wzbogacenie treści wiadomości oraz lepsze monitorowanie wysyłki, dostarczając dodatkowych informacji o odbiorcach (np. czas i data kliknięcia w link, rodzaj systemu operacyjnego, użyta przeglądarka czy typ urządzenia). Pozwoli to na przyszłość jeszcze lepiej zdefiniować grupę odbiorców i udoskonalić działania promocyjne.

2. Personalizacja zwiększy skuteczność

Gdy nasza baza kontaktów do świątecznej wysyłki jest już gotowa i zawiera takie informacje jak imiona i nazwiska właścicieli, możemy wykorzystać te dane do personalizacji przekazu, co jest szczególnie ważne w przypadku życzeń. Odbiorca komunikatu poczuje się doceniony, jako że komunikat jest dobrany bezpośrednio do niego, a funkcja znacznie podniesie skuteczność działań.

Grupowanie bazy kontaktów najczęściej opiera się o parametry takie jak imię, płeć, miasto czy data urodzenia. Aby komunikat okazał się skuteczny, niezbędna jest segmentacja bazy w zależności od potrzeb określonej grupy docelowej. Dzięki temu możemy wiele zyskać w oczach odbiorców, jak również lepiej zoptymalizować koszt wysyłki. Najczęściej import kontaktów realizowany jest w oparciu o odpowiednio sformatowany plik, np. CSV.

Funkcję personalizacji przekazu wykorzystała firma Qpony, wysyłając przez 10 dni aż 1800 spersonalizowanych ofert. Akcja przyniosła natychmiastowy efekt sprzedażowy, a ponad 80% odbiorców było zadowolonych z promocji i chciało jej powtórzenia.

3. Wzmocniony przekaz dzięki emotikonom

Jedną z najnowszych funkcjonalności w masowej wysyłce SMS, którą umożliwia np. firma SMSAPI.pl, jest możliwość wstawiania emotikon w treści wiadomości. Jest to ciekawy sposób na przykucie uwagi odbiorców z uwagi na fakt, że stosunkowo mało marek wykorzystuje tę funkcjonalność. Należy pamiętać, że każda emotikona zajmuje tyle co dwa znaki specjalne w wiadomości SMS – czyli przykładowo w wiadomości z 70 znakami mieści się 35 emotikon.

4. Świąteczne rabaty i wyprzedaże

W grudniu praktycznie każda branża odnotowuje znaczny wzrost sprzedaży – prezenty w sklepach i w Internecie, zakupy spożywcze oraz wyjazdy świąteczne i sylwestrowe to tylko kilka przykładów. Z uwagi na dużą konkurencję warto wyróżnić się niestandardową formą przekazu. Z pomocą przychodzi marketing SMS, który jest skutecznym narzędziem szczególnie w przypadku branży e-commerce.

Zdaniem Andrzeja Ogonowskiego z SMSAPI.pl (platformy do masowej wysyłki SMS) warto skorzystać z funkcji kodów rabatowych:
Duża popularność serwisów z kodami rabatowymi świadczy o tym, że klienci lubią otrzymywać zniżki i bony na produkty. Powodzenie kampanii w znacznym stopniu zależy od oferowanych korzyści. Funkcja kodów rabatowych w naszej platformie umożliwia importowanie własnych lub generowanie unikalnych kodów alfanumerycznych. Aby skorzystać z tego narzędzia, trzeba stworzyć lub importować grupę z kodami, wybrać je, a następnie w treści dodać odpowiedni parametr, w miejscu w którym powinien znaleźć się kod. Gdy ilość dostępnych kodów spadnie poniżej ustalonego poziomu lub termin wygaśnięcia będzie dobiegał końca, poinformujemy o tym właściciela konta mailowo lub SMS-em. Co najważniejsze, zastosowanie funkcji kodów rabatowych w kampanii SMS daje użytkownikowi możliwość natychmiastowego skorzystania z promocji, a nadawcy zmierzenia wskaźnika ROI (zwrotu z inwestycji).

Funkcję kodów rabatowych wykorzystała w swoich działaniach marka Reserved. Klienci decydowali w jaki sposób chcą odebrać kod – około 30% uczestników chciało otrzymać SMS-y. Docierały one znacznie szybciej niż powiadomienia mailowe, co pozwoliło dodatkowo zwiększyć dynamikę akcji i skondensować działania. W trakcie kampanii profil Reserved na Facebooku powiększył się aż o 107 tysięcy fanów, a do newslettera zapisało się aż 77 tysięcy użytkowników. Niezaprzeczalnym sukcesem okazała się konwersja kuponów, która wyniosła aż 37,59%, co oznacza, że więcej niż 3 na 10 klientów wykorzystało swój kupon w sieci sklepów.

Prosty sposób, aby wyróżnić się w święta

Wybór komunikacji SMS-owej może okazać się strzałem w dziesiątkę jeżeli zależy nam na przeprowadzeniu prostej i skutecznej kampanii świątecznej. Przesłanie życzeń znacząco wpłynie na poprawienie relacji z klientem, a dodatkowy rabat zachęci do zakupów. W przypadku SMS-a największą zaletą będzie szybkość jego odczytania wynosząca poniżej minuty oraz współczynnik otwarcia sięgający blisko 100%. Platformy do masowej wysyłki SMS udostępniają intuicyjny interfejs graficzny i panel administratora kontem, dzięki czemu przeprowadzenie kampanii nie jest skomplikowane. Zleceniodawca może zacząć wysyłać SMS-y w każdej chwili za pośrednictwem klawiatury swojego komputera.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
1
komentarzy
  1. Paweł Nowacki   2015-12-16 11:41:29

    Wysyłka sms w przypadku firm, które oferują produkty, które kupuje się regularnie: perfumy, kosmetyki to naprawdę super sprawa. Nie raz dzięki przypomnieniu sms o jakiejś promocji ruszyłem do sklepu :)

Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Andrzej Ogonowski

Dyrektor marketingu i PR SMSAPI.pl. Od 2006 roku związany z firmą ComVision. Od 2008 r. zaangażowany w rozwój marki SMSAPI.pl, od 2011 r. odpowiada za całokształt ...

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...