Zamknij
Relacje

Jak pijarować na FaceBooku?

Łukasz Jakubiak, 2010-02-03 14:00:20

Minęło już kilka tygodni od wielkiej konferencji zorganizowanej przez ARBOmedia pod hasłem FaceBook now! Pretekstem do zorganizowania prestiżowego spotkania w warszawskich Złotych Tarasach było podpisanie umowy między właśnie ARBO, a FaceBookiem na sprzedaż reklam w tym serwisie społecznościowym. Sala kinowa była pełna, a blogosfera i mikrob logi huczały od plotek. Klawiatury rozgrzewały się do czerwoności, a ARBO tylko podgrzewała atmosferę. Jednak już po kilku tygodniach widać, że de facto nic nowego nie pokazano na konferencji. Wszystkie narzędzia i sposoby prezentacji marki na FB były już znane większości specjalistom z branży, którzy są również obecni prywatnie na popularnym ,,fejsie”. Warto jednak podsumować jakie kanały można wykorzystać na tym serwisie i jak się do tego zabrać.

Podstawową możliwością zaprezentowania marki jest teoretycznie założenie zwykłego konta marki jako użytkownika serwisu. Jednak wg regulaminu FB jest to zakazane. FB nie dzieli użytkowników na ,,realnych" i ,,fikcyjnych", tak jak robi to Nasza-Klasa. Oczywiście zdarza się, że zwykłe konta zakładane są dla marek, serwisów, czy wydawców, ale nie należy tego robić, bo w każdej chwili nasze konto moze zostać zablokowane lub po prostu skasowane. Poza tym, posiadanie jedynie konta użytkownika nie daje nam takich możliwości jak założenie strony tzw. fanpage'a dla marki, którą się opiekujemy.

Niektórzy nie wiedzą jak się do tego zabrać. A więc na dole po lewej stronie na pasku z aplikacjami mamy ikonkę  ,,reklamy i strony" i właśnie tam musimy przejść w celu założenia naszego fanpage’a. Również tam później będziemy mogli na bieżąco sprawdzać wszelkie statystyki wyświetleń i ilości użytkowników, którzy nawiązali kontakt z naszą marką.  Stronę fanowską możemy dowolnie edytować: ustalić lokalizację firmy, godziny otwarcia, a nawet uatrakcyjnić nasz profil poprzez dołączenie filmów video.

To właśnie fanpage jest najlepszą formą zaprezentowania marki. Jednak na konferencji mówiono, że wkrótce będzie obowiązek aby marki działały na zasadach aplikacji co oczywiście uatrakcyjni serwis, ale wymaga już nakładów finansowych.

Aplikacja to właśnie kolejne forma komunikacji marki. Różne gry, najczęściej zręcznościowe i strategiczne są bardzo popularne na FB i stają się dodatkowo intratnym biznesem. Wiele marek właśnie w ten sposób pojawia się na serwisie. Oczywiście choćby wyniki danej gry można udostępniać na swojej ścianie, dzięki czemu znajomi użytkownika też są niejako wciągnięci do komunikacji marki.  Użytkownicy korzystający z aplikacji sami siebie nakręcają biorąc udział w rankingach i wyścigach popularności.

Naszą stronę fanowską możemy spopularyzować na kilka sposobów. Jednym z nich jest organizacja konkursów. Użytkownicy mogą odpowiadać na konkretne pytania, lub też wstawiać znaczniki na zdjęciu. Później organizator konkursu albo subiektywnie, albo w sposób losowy wybiera zwycięzcę, któremu należy się nagroda. Innym sposobem, jednak już wymagającym nakładów finansowych są reklamy strony, które mogą być bardzo konkretnie stargetowane.  Kolejną bardzo ciekawą formą zaprezentowania marki jest stworzenie specjalnego wydarzenia/eventu. Gdzie również określamy lokalizację, godzinę i charakter. Wszystko może być umieszczone z logotypami marki. Oczywiście wszystkie te działania mogą być uzupełnione o zdjęcia, filmy video itp.

zobacz film

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Łukasz Jakubiak

Stały współpracownik serwisu Epr.pl oraz właściciel agencji PRactions. W branży public relations pracuje od 5 lat. W tym czasie zajmował się wizerunkiem firm z branży wydawniczej, ...

W T-Mobile wystarczy zadzwonić raz, by załatwić sprawę – nowa kampania reklamowa T-Mobile dla Firm

T-Mobile startuje z kampanią reklamową skierowaną do przedsiębiorców. Tym razem w roli głównej występuje Bogusław Linda. ...

NO-SPA już na Instagramie i Pintereście!

NO-SPA® dociera do swojej grupy docelowej nie tylko za pośrednictwem tradycyjnych środków przekazu. Z uwagi, iż ...

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Ruszyła kampania reklamowa Superpolisa.pl, platformy sprzedaży ubezpieczeń kilkunastu Towarzystw Ubezpieczeniowych dostępnej w trzech kanałach: internet, call ...