Zamknij
PR w mediach

Grejpfrut czy balon w nowym logo PZPN?

Witold Sokołowski, 2011-04-14 13:54:35

Grejpfrut czy balon w nowym logo PZPN?

PZPN przedstawił nowe logo. Wygląda jak czerwony grejpfrut albo balon na platformie podczas brazylijskiego karnawału. Gdybym nie przeczytał, że to orzeł w koronie, to bym nie zgadł.

Na szczęście PZPN przyzwyczaił nas do ekstrawagancji. Pamiętacie zaskoczenie i zdziwienie polsko-ukraińskimi maskotkami na EURO 2012, czyli dwóch braci – Slavek i Slavko (ja na nich mówię Szczepcio i Tońcio). Po ich prezentacji duża cześć Polski nie mogła się otrząsnąć przez dłuższy czas. Podobnie, jak po zobaczeniu drzewo-kwiatu, czyli oficjalnego logotypu mistrzostw.

Jak czytamy na onet.pl: "Polski Związek Piłki Nożnej na ponad rok przed Euro 2012 zdecydował się na zmianę logotypu. Głównym założeniem jest zmiana wizerunku związku, tak - aby stał się on lepiej postrzegany wśród kibiców."

Ponoć stworzenie nowego logotypu poprzedziła gruntowna analiza obecnego wizerunku PZPN. Nie wiem, czy nie wystarczyłaby po prostu lektura kilku for kibicowskich lub sportowych gazet. Wyszłoby i szybciej i taniej. Wizerunek PZPN jest dokładnie taki, jak wizerunek polskiej piłki.

Autorem nowego znaku jest szanowana agencja Salt and Pepper Brand Design. Tym razem chyba dała się jednak za bardzo podpuścić piłkarskim działaczom. Moim zdaniem logo jest zbyt nowoczesne, jak na tak zmurszałą i skostniałą organizację. To tak, jakby starej Syrence zrobić prezentację w 3D, by udawała Mercedesa. Nawet najlepsza wizualizacja nie wytrzymałaby pierwszej jazdy.

Innymi słowy, znowu robimy coś po polsku. Malujemy fasadę, żeby ładnie wyglądało z zewnątrz, a w środku syf i tynk się sypie. Lepiej by było włożyć ten czas i pieniądze w poprawę bezpieczeństwa na stadionach i stworzenie ruchu kibicowskiego z prawdziwego zdarzenia - wzorem zachodnich klubów.

A tak będzie kicha - panie prezesie. Kibiców (czytaj: kiboli) wam przed EURO pozamykają, na stadionach zrobi się pusto, polska reprezentacja zwinie się szybko do domów i tylko nowe logo zostanie. Ale może chodzi o to, by popatrzeć na ładny obrazek. Na osłodę...

Zdjęcie: tvn24.pl / PAP.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...

Kiedy rzecznik prasowy staje się niedorzecznikiem, wtedy najbardziej szkodzi firmie" - Wiesław Gałązka