Zamknij
PR w mediach

Grejpfrut czy balon w nowym logo PZPN?

Witold Sokołowski, 2011-04-14 13:54:35

Grejpfrut czy balon w nowym logo PZPN?

PZPN przedstawił nowe logo. Wygląda jak czerwony grejpfrut albo balon na platformie podczas brazylijskiego karnawału. Gdybym nie przeczytał, że to orzeł w koronie, to bym nie zgadł.

Na szczęście PZPN przyzwyczaił nas do ekstrawagancji. Pamiętacie zaskoczenie i zdziwienie polsko-ukraińskimi maskotkami na EURO 2012, czyli dwóch braci – Slavek i Slavko (ja na nich mówię Szczepcio i Tońcio). Po ich prezentacji duża cześć Polski nie mogła się otrząsnąć przez dłuższy czas. Podobnie, jak po zobaczeniu drzewo-kwiatu, czyli oficjalnego logotypu mistrzostw.

Jak czytamy na onet.pl: "Polski Związek Piłki Nożnej na ponad rok przed Euro 2012 zdecydował się na zmianę logotypu. Głównym założeniem jest zmiana wizerunku związku, tak - aby stał się on lepiej postrzegany wśród kibiców."

Ponoć stworzenie nowego logotypu poprzedziła gruntowna analiza obecnego wizerunku PZPN. Nie wiem, czy nie wystarczyłaby po prostu lektura kilku for kibicowskich lub sportowych gazet. Wyszłoby i szybciej i taniej. Wizerunek PZPN jest dokładnie taki, jak wizerunek polskiej piłki.

Autorem nowego znaku jest szanowana agencja Salt and Pepper Brand Design. Tym razem chyba dała się jednak za bardzo podpuścić piłkarskim działaczom. Moim zdaniem logo jest zbyt nowoczesne, jak na tak zmurszałą i skostniałą organizację. To tak, jakby starej Syrence zrobić prezentację w 3D, by udawała Mercedesa. Nawet najlepsza wizualizacja nie wytrzymałaby pierwszej jazdy.

Innymi słowy, znowu robimy coś po polsku. Malujemy fasadę, żeby ładnie wyglądało z zewnątrz, a w środku syf i tynk się sypie. Lepiej by było włożyć ten czas i pieniądze w poprawę bezpieczeństwa na stadionach i stworzenie ruchu kibicowskiego z prawdziwego zdarzenia - wzorem zachodnich klubów.

A tak będzie kicha - panie prezesie. Kibiców (czytaj: kiboli) wam przed EURO pozamykają, na stadionach zrobi się pusto, polska reprezentacja zwinie się szybko do domów i tylko nowe logo zostanie. Ale może chodzi o to, by popatrzeć na ładny obrazek. Na osłodę...

Zdjęcie: tvn24.pl / PAP.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

W Stanach istotą kampanii prezydenckich jest program polityczny kandydata, a nie to jakiego kolory nosi on koszule - Piotr Czarnowski, First PR