Zamknij
Wiedza PR - PR w polityce

E-triki na polskiego wyborcę

Łukasz Jakubiak, 2009-10-10 12:22:25

Już tylko kilka dni pozostało do rozpoczęcia ciszy wyborczej i naszej wizyty przy urnach. To ostatnie chwile dla kandydatów na przekonanie niezdecydowanych wyborców do siebie. Trendy w zdobywaniu głosów wyborczych, które objawiły się podczas kampanii prezydenckiej Baracka Obamy w USA powoli zaczynają pojawiać się w kraju nad Wisłą. Video online, kampanie linków sponsorowanych w wyszukiwarkach, prezentacje kandydatów w serwisach web 2.0, próby ,,ćwierkania" i BLIPowania oraz inne internetowe pomysły na zachęcenie do siebie elektoratu stają się coraz modniejsze wśród kandydatów walczących o miejsca w Parlamencie Europejskim. Czasu na agitację pozostało mało, ale w internecie jeszcze wszystko może się zdarzyć.

Wyraźnie nowatorskim podejściem do kampanii wyborczej może pochwalić się kandydat Rafał Trzaskowski (PO). Jego sztab wyborczy przygotował stylową, zgodną z najnowszymi trendami w sieci stronę internetową www.dlarafala.pl Ale to nie jedyne miejsce, gdzie Trzaskowski prezentuje się w sieci. Jego profile pojawiły się na wszystkich znaczących polskich serwisach społecznościowych: nasza-klasa, goldenline oraz na międzynarodowych, bardzo modnych wśród młodzieży YouTube, Facebooku i Flikrze. Kandydat prowadzi również swój blog i pisze w Salonie24.pl. Serwisy społecznościowe dla wielu kandydatów stały się miejscem agitacji. Swój profil na Naszej-Klasie ma również chociażby Joanna Senyszyn i... zbiera znajomych. W tej chwili liczba jej internetowych przyjaciół wynosi ponad 23... tysiące! Użytkownicy przesyłają Pani profesor wirtualne prezenty oraz komentują - w zdecydowanej większości bardzo pozytywnie.

 

E-triki na polskiego wyborcę

 

Jednak w przypadku Rafała Trzaskowskiego podstawowym orężem walki o głosy stało video online. Sztab wyborczy przygotował szereg filmów z cyklu ,,dla Rafała”. W kolejnych odsłonach przyjaciele kandydata: Michał Żebrowski, Tomasz Karolak, Grzegorz Turnau i inni w humorystyczny sposób ,,robią coś dla Rafała”: Żebrowski wkłada ulotki Trzaskowskiego za wycieraczki samochodów i zostaje zaatakowany przez ,,starszą Panią”, a Karolak postanawia ,,dla Rafała” poddać się metamorfozie w salonie urody i przemienić się w uroczą blondynkę z gładkimi nogami. Grzegorz Turnau dla Rafała przyjechał do Warszawy, skomponował i zaśpiewał jego piosenkę wyborczą. Koncepcję filmów wymyślili Paweł Nowakowski i Michał Surówka. Reklamy są przygotowane jedynie na potrzeby internetu.

 

E-triki na polskiego wyborcę

 

- Jest to unikatowa kampania wyborcza w Polsce. Pierwszy raz kandydat w wyborach tak wyraźnie i śmiało podejmuje działania w internecie. Wyjątkowość działań sztabu Rafała Trzaskowskiego polega na wykorzystaniu w kampanii internetowego video. Filmy zostały zamieszczone na stronie oficjalnej kandydata oraz na wielu innych serwisach – mówi Mateusz Ostachowski z agencji Kompan.pl – Kampania, którą prowadzimy jest rozliczana w modelu CPC, w którym płatność następuje jedynie za przeniesienie potencjalnego wyborcy na stronę kandydata, gdzie można się zapoznać z jego poglądami i pomysłami na pracę w PE – przekonuje przedstawiciel Kompan.pl

Sztab wyborczy Rafała Trzaskowskiego pozyskał do udziału w kampanii oprócz wspominanych aktorów również Urszulę Dudziak, Piotra Adamczyka, Daniela Olbrychskiego, Zbigniewa Zamachowskiego i innych. To właśnie celebryci w połączeniu z kreatywnym podejściem do nowoczesnych technologii mogą zdecydować o sukcesie Trzaskowskiego w wyborach. Umiejętność wykorzystywania najnowszych technologii internetowych w tych wyborach stała się niezwykle ważna. Politycy muszą zrozumieć, że takie narzędzia jak video online pozwalają na zdobycie wirtualnej przewagi nad konkurentami, która później nad urną przeradza się w realny głos wyborczy.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Łukasz Jakubiak

Stały współpracownik serwisu Epr.pl oraz właściciel agencji PRactions. W branży public relations pracuje od 5 lat. W tym czasie zajmował się wizerunkiem firm z branży wydawniczej, ...

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...