Zamknij
Wiedza PR - SEO/SEM

Czym jest tradycyjne pozycjonowanie, a czym KOP?

Witold Sokołowski, 2015-02-02 00:38:18

Masowo wykorzystuje się dziś internet w celu uzyskania informacji na temat produktów i usług. Ponad połowa wszystkich wejść na strony www następuje z wyszukiwarki internetowej. Pozycjonowanie staje się więc coraz popularniejszą usługą. Jak duże pole manewru daje to klientom?

Usługi pozycjonowania to przede wszystkim zbiór czynności, dzięki którym strona internetowa po wpisaniu konkretnych słów kluczowych, określających zawartość serwisu, wyświetla się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Po wykonaniu szeregu działań pozycjonujących należy systematycznie sprawdzać, jaką pozycję strona zajmuje w rankingu. Warto wybrać odpowiednie rozwiązanie do promowania swojego serwisu w sieci spośród proponowanych dzisiaj na rynku. Do wyboru są różne metody. Specjaliści wiedzą jak dobrać odpowiednią technikę, która sprawdzi się zgodnie z założeniami klienta.

Tradycyjne pozycjonowanie – czy naprawdę się sprawdza?

W przypadku tradycyjnego pozycjonowania ważny jest czas pojawiania się efektów, a nie ich stabilność. Tradycyjne pozycjonowanie, zwane pozycjonowaniem na efekt, oparte jest wyłącznie na ilości zdobywanych linków do strony. Działania w pozycjonowaniu na efekt wykonywane są pobieżnie, przykładowo brakuje szczegółowej analizy frazy kluczowych. Istnieje możliwość wzięcia do pozycjonowania zaledwie kilku fraz, czasami nawet tylko jedną, dlatego nie ma konieczności wykonywania dokładnej analizy.

W tradycyjnym pozycjonowaniu liczy się tylko i wyłącznie ilość linków prowadzonych po pozycjonowanej strony, nie jakość ogólnie prowadzonych przez dane przedsiębiorstwo działań w internecie. W tradycyjnym pozycjonowaniu, sposobem do jak najszybszego osiągnięcia efektów jest używanie różnych programów oraz automatów, które wspomagają proces zdobywania pozycji. Gwałtowna intensyfikacja działań pozycjonerskich może być jednak odebrana jako próba oszukania wyszukiwarki, co może skutkować całkowitą blokadą danej witryny. W pozycjonowaniu na efekt, wyraźnie widać brak stabilności pozycji w wynikach wyszukiwania. Była to dla profesjonalistów dodatkowa motywacja, by wyspecjalizować i unowocześnić oferowane usługi pozycjonowania.

Warto podkreślić, że klienci, którzy decydują się na skorzystanie z tradycyjnego pozycjonowania nie wiedzą dokładnie, jakie kolejne kroki podejmuje firma zajmująca się pozycjonowaniem. Klienci nie znają metod i tajników wiedzy eksperckiej, ponieważ liczą się tylko efekty. Właśnie za te efekty się płaci – tylko gdy strona zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarce na określone frazy.

Zasady pozycjonowania w formule KOP = stabilne pozycje

Pozycjonowanie w formule KOP = stabilne pozycje jest inną, wyróżniającą się formą tego rodzaju usług. Ten nowy standard pozycjonowania obejmuje szereg złożonych działań, które nie są wykonywane w tradycyjnym pozycjonowaniu. Wśród nich wyróżnia się doradztwo, audyt strony, ciągłą rozbudowę serwisu, link building kreatywny, analitykę internetową, analizowanie i monitoring najważniejszych parametrów strony. Nowy standard pozycjonowania pozwala na podejście do każdego klienta indywidulanie. Na pierwszym miejscu jest jakość prowadzonych czynności i ta jakość jest gwarantowana. Klienta się edukuje i informuje o wszystkich działaniach, czyli wie on, co dokładnie robi firma w ramach pozycjonowania.

- Pozycjonowanie to szczególnie skuteczna forma reklamy w internecie. Usługa polega na umieszczeniu strony www firmy klienta na wysokiej i stabilnej pozycji wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Formuła KOP = stabilne pozycje to szereg kompleksowych działań, w których zawarte jest nasze 10-letnie doświadczenie w pozycjonowaniu stron – podkreśla Michał Kliszczak, właściciel firmy EACTIVE wiemy jak (http://www.eactive.pl).

Aby uzyskać stabilne efekty potrzeba czasu, dlatego w formule KOP trwa to dłużej niż przy tradycyjnym pozycjonowaniu. Nie czas jest najistotniejszy, lecz cel i stopniowe osiąganie go. Pod uwagę brane jest również bezpieczeństwo prowadzonych działań. Eksperci wiedzą jak pomóc w sytuacjach kryzysowych. Na czele stawia się konsekwentne budowanie pozycji strony internetowej, które jest rozłożone w czasie i gwarantuje stabilność.

Specjalistyczne usługi pozycjonowania w formule KOP = stabilne pozycje wyróżnia przede wszystkim większa efektywność, odnotowywana wraz z czasem i rozszerzeniem działań prowadzonych w ramach pozycjonowania. Oznacza to, że strona wyświetla się w odpowiedzi na konkretne zapytanie klienta zainteresowanego daną usługą. Nie bez powodu specjaliści wskazują przekierowania z wyszukiwarki jako najbardziej rentowną i skuteczną formę reklamy w internecie.

Wybierając dla swojej firmy usługi pozycjonowania, które są dopasowane do założeń oraz profilu działalności, zwiększają się możliwości rozwoju. Za tym kryje się dalsze planowanie, inwestowanie w kolejne rozwiązania oraz systematyczne realizowanie strategii. Przekłada się to na realne zyski, dlatego każdy przedsiębiorca powinien zastanowić się nad przewagą zalet formuły KOP i zadać sobie pytanie: czy ważne jest dla mnie postrzeganie mojej marki jako silnej, prestiżowej i w końcu dojście do pozycji lidera?

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...