Zamknij
Wiedza PR - Marka

Brand Under Control – jak zadbać o tożsamość marki?

Witold Sokołowski, 2013-05-07 20:56:23

Co sprawia, że wartość i konkurencyjność marki umacniają się, a zyski firmy rosną? To, jak konsumenci odbierają markę, co o niej myślą, czy ją dostrzegają na rynku i się z nią utożsamiają, zależy od identyfikacji wizualnej brandu. W zarządzaniu tożsamością marki pomagają narzędzia typu CI (Corporate Identity), które optymalizują działania zespołów marketingowych i wspierają firmy w realizacji spójnej strategii identyfikacyjnej.

W dzisiejszych czasach konsumenci mają do wyboru tak wiele produktów z jednej kategorii, że ich cechy i zalety nie są jedynymi czynnikami determinującymi wybór jednego z nich. By marka była uznana za silną, konsumenci muszą nie tylko ją dostrzegać, ale także identyfikować się z nią. Jak zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów? Aby zbudować silną markę, należy skupić się na strategicznym podejściu do wizerunku firmy i wyróżnić się. Pomoże w tym stała, konsekwentna komunikacja i przemyślane budowanie tożsamości marki, na którą składają się między innymi: logotyp, typografia (krój pisma), kolorystyka czy styl materiałów marketingowych. Dzięki ich ujednoliceniu i stosowaniu we wszelkich działaniach komunikacyjnych, np. kampaniach marketingowych czy sprzedażowych, marka zyskuje wyrazisty charakter, a w efekcie wyróżnia się na rynku i zwiększa przewagę konkurencyjną oraz poziom sprzedaży. Pamiętajmy, że marka o silnej pozycji ma większe możliwości i więcej szans na licencjonowanie oraz zdobywanie nowych kontraktów.

Zarządzanie i kontrola to podstawa

Stworzenie identyfikacji wizualnej marki to zaledwie pierwszy krok. Kolejne to konsekwentne jej stosowanie w komunikacji i zarządzanie nią, a w praktyce - wszelkimi informacjami i materiałami dotyczącymi marki. Jest to dużo łatwiejsze, gdy marketerzy korzystają z przeznaczonych do tego rozwiązań informatycznych wspierających ich pracę. Systemy do zarządzania CI (corporate identity) ułatwią opracowanie standardów komunikacji, np. szablonów do przygotowania materiałów typu POS na cele kampanii marketingowych, a w efekcie długofalowym umożliwią wyróżnienie brandu spośród konkurencji na rynku. System CI zorganizuje także pracę wszystkich osób zaangażowanych w budowę wizerunku marki i pomoże zoptymalizować zachodzące procesy. Rozwiązania informatyczne powinny być dobrane do indywidualnych potrzeb firmy, by zwiększyć efektywność pracowników.

Brand Management Portal od BrandMaker dopasowuje się do potrzeb firmy oraz umożliwia kontrolę i zarządzanie nad wszystkimi informacjami i środkami związanymi z tożsamością firmy. Portal CI jest kopalnią wiedzy na temat marki i związanych z nią materiałów marketingowych, a umieszczanie w nim nowych treści jest naprawdę łatwe. To także bezpieczne i elastyczne rozwiązanie – możliwe jest zdefiniowanie określonych grup i przypisanie im poszczególnych praw dostępu. Przykładowo, pracownicy działu marketingu mogą mieć nieograniczony dostęp do platformy, a osoby ze współpracującej z firmą agencji reklamowej otrzymają dostęp jedynie do materiałów POS i standardów ich tworzenia. Ponadto, osoby mające dostęp do materiałów lub szablonów mogą je wykorzystywać w przedstawionej formie lub – zgodnie z określonymi zasadami – dostosowywać do lokalnego rynku czy poszczególnych grup odbiorców. Jeśli firma współpracuje z wieloma dystrybutorami, partnerami i podwykonawcami, może za pomocą systemu stworzyć dla nich podręczniki Identyfikacji Wizualnej. Dzięki nim osoby, z którymi współpracujemy, mogą dostosować identyfikację i materiały marketingowe oraz sprzedażowe do standardów firmy. Umieszczenie w jednym miejscu wszystkich, jednolitych materiałów dotyczących marki i sposobów jej komunikacji oznacza mniej pomyłek wynikających z błędnej komunikacji, a to prowadzi do uporządkowanej, efektywnej współpracy. Wzrasta wydajność działań, okres wdrożenia kampanii marketingowych i reklamowych się skraca, a pozostały, wolny czas można wykorzystać na inne projekty.

Brand Under Control – jak zadbać o tożsamość marki?

Konsumenci decydują o tym, czy dana marka zostanie uznana za silną, czy nie. To oni odbierają sygnały wysyłane przez firmę, interpretują je i decydują czy chcą się identyfikować z marką i jej wartościami. Firmy mają przed sobą nie lada wyzwanie, tworząc strategię identyfikacji marki i budowania jej tożsamości oraz realizując ją. Skorzystanie z rozwiązań, usług i oprogramowań wspierających zarządzanie marką i jej wizerunkiem znacząco ułatwia prowadzenie tego typu działań, systematyzuje je i sprawia, że łatwiej je kontrolować.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

W T-Mobile wystarczy zadzwonić raz, by załatwić sprawę – nowa kampania reklamowa T-Mobile dla Firm

T-Mobile startuje z kampanią reklamową skierowaną do przedsiębiorców. Tym razem w roli głównej występuje Bogusław Linda. ...

NO-SPA już na Instagramie i Pintereście!

NO-SPA® dociera do swojej grupy docelowej nie tylko za pośrednictwem tradycyjnych środków przekazu. Z uwagi, iż ...

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Ruszyła kampania reklamowa Superpolisa.pl, platformy sprzedaży ubezpieczeń kilkunastu Towarzystw Ubezpieczeniowych dostępnej w trzech kanałach: internet, call ...