Zamknij
Prosto z rynku - Positioning info

Bądź widoczny lokalnie. Nowa usługa home.pl

Witold Sokołowski, 2015-12-24 12:39:02

Czterech na pięciu klientów sklepów stacjonarnych szuka informacji na ich temat w Google. Sprawdzają ich dokładną lokalizację, godziny otwarcia, dostępny asortyment i szukają wskazówek dojazdu – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Google. Dlatego home.pl stworzył nową usługę dla polskich przedsiębiorców z sektora MŚP. Nazywa się Reklama Na Start.


Z badania przeprowadzonego przez Google wynika, że lwia część użytkowników wyszukiwarki przeprowadza wyszukiwania lokalne. Robi to aż 88 proc. użytkowników smartfonów i 84 proc. osób korzystających z internetu za pomocą komputera lub tabletu. Jakie informacje cieszą się największą popularnością? Godziny otwarcia sklepów i lokali usługowych, wskazówki dojazdu oraz dokładny adres.


Kiedy najczęściej szukamy informacji lokalnych? Użytkownicy komputerów i tabletów zazwyczaj robią to w swoim domu (76 proc. ankietowanych), rzadziej w pracy (24 proc.), hotelu (18 proc.) i restauracji (12 proc.). Trochę inaczej wyglądają zwyczaje użytkowników smartfonów. Tutaj co prawda także najpopularniejszym miejscem do szukania informacji lokalnych jest dom (53 proc. respondentów), jednak bardzo często robi się to w drodze (np. w samochodzie, autobusie, 51 proc.) i w sklepie (41 proc.).


Jakie jeszcze ciekawe informacje możemy znaleźć w badaniu firmy Google? Otóż okazuje się, że po przeprowadzeniu wyszukiwania lokalnego klienci działają szybko. Aż 50 proc. użytkowników smartfonów i 34 proc. osób korzystających z komputera lub tabletu odwiedziło sklep w ciągu jednego dnia po znalezieniu informacji na jego temat w Google. Co z kolei skłania klientów do kupowania produktów w sklepie stacjonarnym zamiast internetowym? Mała odległość od miejsca, w którym się znajdują (30 proc. respondentów), szybkie ich otrzymanie (35 proc.), lepsza cena (31 proc.).


- Przedsiębiorcy odczuwają coraz większą konkurencję, w związku z tym poszukują nowych dróg pozyskiwania klientów. To przekłada się na coraz większe zapotrzebowanie na produkty reklamy online – mówi Alicja Racka z home.pl. – Skoro ich klienci tak często korzystają z wyszukiwania lokalnego, postanowiliśmy zaproponować firmom produkt, który wysoko pozycjonuje ich lokal lub sklep na liście w takim właśnie momencie.


Nowa usługa nazywa się Reklama Na Start. Jest przeznaczona dla wszystkich małych i średnich przedsiębiorstw, którzy posiadają niewielkie budżety reklamowe. Sam proces tworzenia kampanii reklamowej jest bardzo prosty.


- W pierwszym etapie klient definiuje założenia reklamy: wybiera branżę, w której działa, określa miasto, gdzie znajduje się jego klienci, następnie podaje budżet miesięczny, jaki chce przeznaczyć na reklamę w Google – tłumaczy Racka. - Narzędzie tworzenia kampanii Reklama Na Start podpowiada, jaki budżet będzie optymalny dla działań klienta, a także wskazuje szacunkową liczbę wejść na stronę i telefonów od klientów. W kolejnym etapie eksperci z zakresu reklamy internetowej z home.pl kontaktują się z klientem i wspólnie opracowują treść reklamy. Po tych ustaleniach reklama jest uruchamiania i na bieżąco optymalizowana tak, żeby przyniosła jak największy efekt sprzedażowy.


Utworzona kampania wyświetla się w wyszukiwarce Google oraz na mapach Google. Reklama informuje o dokładnym adresie firmy, jej godzinach otwarcia, oraz numerze kontaktowym. Wyświetla się użytkownikom komputerów oraz urządzeń mobilnych.


- Oprócz prostoty tworzenia kampanii reklamowej ważną cechę tej usługi jest geolokalizacja – mówi Racka. - Tworzone reklamy będą wyświetlały się tylko tym użytkowników, którzy zainteresowani są naszym produktem czy usługą w określonym obszarze, np. szukają dobrej pizzy w Poznaniu czy długo otwartej kwiaciarni w Szczecinie.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...