Zamknij
Social Media

 

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

adidas najchętniej udostępnianą marką UEFA EURO 2016

15Lipiec2016

Autor: Witold Sokołowski, Tagi: adidas

Marka adidas wygrała rywalizację o miano najchętniej udostępnianej w mediach społecznościowych podczas turnieju UEFA EURO 2016™. Pod hashtagiem #FirstNeverFollows adidas wygenerował 1,17 miliona udostępnień we wszystkich kanałach społecznościowych.

Kampania #FirstNeverFollows wyznacza nowe standardy real time marketingu. Jej oficjalny hashtag był używany na Instagramie i Twitterze siedem razy częściej niż hashtag konkurencji. Tym samym adidas został najchętniej udostępnianą marką podczas piłkarskiego lata, w czasie turniejów Ligi Mistrzów UEFA, Copa America i UEFA EURO 2016™.

To kolejne tego typu osiągnięcie marki po turnieju FIFA World Cup 2014™. adidas był wówczas najchętniej komentowanym brandem. Tym razem skupiono się na jakości kontentu i to udostępnienia były najbardziej wiarygodnym wyznacznikiem interakcji w social mediach. Tak dobry wynik osiągnięto dzięki treściom związanym z piłkarzami, reprezentacjami oraz butami piłkarskimi adidas. Materiały związane ze wspomnianymi trzema rozgrywkami udostępniane były ponad 1,6 miliona razy - na Twitterze, Facebooku, Instagramie, YouTubie oraz przez media on-line na platformach społecznościowych.

Podczas samych mistrzostw Europy adidas zdominował zasięgi w trakcie dwudziestu siedmiu z trzydziestu dni turnieju. Dało to wynik 1,17 miliona udostępnień, czyli dwa razy więcej niż marka, która zajęła drugie miejsce. Także w ilości użycia hashtaga na Instagramie i Twitterze adidas zdystansował konkurencję. Sześćset osiemdziesiąt pięć tysięcy wspomnień dowodzi, że była to najbardziej widoczna marka w social mediach w trakcie trwania UEFA EURO 2016™.

Jednym z głównych założeń komunikacji adidas w trakcie turnieju były silne relacje z partnerami. Nacisk położono na filmy, zdjęcia oraz GIFy związane z takimi reprezentacjami jak Niemcy, Walia, Belgia czy Hiszpania oraz piłkarzami, wśród których byli Paul Pogba, Mesut Özil i Gareth Bale. Na kanałach marki można było także obejrzeć unikatowe ujęcia (powtórki akcji meczowych i portrety piłkarzy wykonane bezpośrednio po końcowym gwizdku) udostępnione przez UEFA.

Poprzez wspomnianą komunikację adidas promował swój najważniejszy produkt, czyli buty z kolekcji Mercury Pack, przygotowane specjalnie na Euro.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...

Młdzi ludzie za pomocą zdjęć publikowanych w serwisach społecznościowych nie tylko pokazują kim są, ale przede wszystkim mają świadomość bycia medium - Natalia Hatalska, blogerka.