Zamknij
Social Media

 

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

adidas najchętniej udostępnianą marką UEFA EURO 2016

15Lipiec2016

Autor: Witold Sokołowski, Tagi: adidas

Marka adidas wygrała rywalizację o miano najchętniej udostępnianej w mediach społecznościowych podczas turnieju UEFA EURO 2016™. Pod hashtagiem #FirstNeverFollows adidas wygenerował 1,17 miliona udostępnień we wszystkich kanałach społecznościowych.

Kampania #FirstNeverFollows wyznacza nowe standardy real time marketingu. Jej oficjalny hashtag był używany na Instagramie i Twitterze siedem razy częściej niż hashtag konkurencji. Tym samym adidas został najchętniej udostępnianą marką podczas piłkarskiego lata, w czasie turniejów Ligi Mistrzów UEFA, Copa America i UEFA EURO 2016™.

To kolejne tego typu osiągnięcie marki po turnieju FIFA World Cup 2014™. adidas był wówczas najchętniej komentowanym brandem. Tym razem skupiono się na jakości kontentu i to udostępnienia były najbardziej wiarygodnym wyznacznikiem interakcji w social mediach. Tak dobry wynik osiągnięto dzięki treściom związanym z piłkarzami, reprezentacjami oraz butami piłkarskimi adidas. Materiały związane ze wspomnianymi trzema rozgrywkami udostępniane były ponad 1,6 miliona razy - na Twitterze, Facebooku, Instagramie, YouTubie oraz przez media on-line na platformach społecznościowych.

Podczas samych mistrzostw Europy adidas zdominował zasięgi w trakcie dwudziestu siedmiu z trzydziestu dni turnieju. Dało to wynik 1,17 miliona udostępnień, czyli dwa razy więcej niż marka, która zajęła drugie miejsce. Także w ilości użycia hashtaga na Instagramie i Twitterze adidas zdystansował konkurencję. Sześćset osiemdziesiąt pięć tysięcy wspomnień dowodzi, że była to najbardziej widoczna marka w social mediach w trakcie trwania UEFA EURO 2016™.

Jednym z głównych założeń komunikacji adidas w trakcie turnieju były silne relacje z partnerami. Nacisk położono na filmy, zdjęcia oraz GIFy związane z takimi reprezentacjami jak Niemcy, Walia, Belgia czy Hiszpania oraz piłkarzami, wśród których byli Paul Pogba, Mesut Özil i Gareth Bale. Na kanałach marki można było także obejrzeć unikatowe ujęcia (powtórki akcji meczowych i portrety piłkarzy wykonane bezpośrednio po końcowym gwizdku) udostępnione przez UEFA.

Poprzez wspomnianą komunikację adidas promował swój najważniejszy produkt, czyli buty z kolekcji Mercury Pack, przygotowane specjalnie na Euro.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...

,,Przywykliśmy raczej na politykę narzekać. Jednak, że w obszarze komunikacji polityka potrafi wykorzystywać pewne narzędzia i taktyki jako pierwsza, a przez to również kreować trendy. " - Konrad Ciesiołkiewicz