Zamknij
Prosto z rynku - PR w polityce info

69. rocznica Powstania Warszawskiego w social media

Witold Sokołowski, 2013-08-06 12:24:31

69. rocznica Powstania Warszawskiego w social media

Tegoroczna rocznica Powstania Warszawskiego była mocno komentowana przez użytkowników mediów społecznościach. Zespół K2 Social przygotował infografikę ilustrującą obecność wątków związanych z Powstaniem w mediach społecznościowych. Dane dostarczyły firmy Brand24 i Sotrender.


#Powstanie na Facebooku


Informacje dotyczące Powstania generowane przez użytkowników Facebooka oscylowały wokół konkretnych fraz, często zapisywanych z wykorzystaniem hashtagów. Do najpopularniejszych należały: #powstaniewarszawskie oraz #1944pl. Postem, który najbardziej zaangażował użytkowników polskiego Facebooka była grafika umieszczona przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Post wygenerował 3055 polubień oraz 4778 udostępnień i 68 komentarzy. W uczczenie Powstania zaangażowało się 463 fanpage.


Według wyników badań Sotrender najwięcej postów zostało umieszczonych w godzinach porannych, między godziną 8.00 a 9.00. Kolejne apogeum przypadło na godzinę 17.00 (godzinę „W”). W komunikacji fanpages dominowały posty graficzne i zawierające linki. Mniej popularne były posty video i statusy tekstowe.


Informacje na temat Powstania Warszawskiego pojawiały się również w anglojęzycznych mediach społecznościowych. Tylko 1 sierpnia pojawiło się 1084 wątki odnoszące się do Powstania. 483 wątki odnosiły się do opublikowanego na YouTube filmu „There is a city”.


Szacowanie parametrów dyskusji w mediach społecznościowych bazuje na wynikach monitoringu Brand24, a następnie oszacowaniu udziału dyskusji w części publicznej do całości dyskusji (z uwzględnieniem zamkniętych profili prywatnych, jak i ograniczeń w udostępnianiu danych przez poszczególne media społecznościowe). Z analizy przygotowanej przez Brand24 wynika, że szacowana liczba wpisów dotyczących Powstania oscylowała wokół 50 tys. informacji, co zapewniło zasięg ok. 6,1 mln użytkowników. W analizie przygotowanej przez Sotrender wzięto pod uwagę 8274 fanpage’y, w tym 3729 komercyjne.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...