Zamknij
Relacje

2 Forum Polskiego Produktu

Witold Sokołowski, 2010-05-09 21:52:30

2 Forum Polskiego Produktu

Budowa silnych polskich marek, synergiczne korzyści płynące ze współpracy polskich przedsiębiorców, wpływ firm na rozwój regionów i regionów na rozwój firm, a także szanse dla polskich firm za granicą to główne tematy poruszane podczas 2 Forum Polskiego Produktu, które odbyło się 26 kwietnia w Krakowie. Na Forum zaprezentowano także wyniki badań TNS OBOP dotyczących polskich marek, które uważamy za nasz powód do dumy. 43 z nich wyróżniono tytułem Wizytówki Polski 2010.

Pierwszą trójkę najbardziej polecanych grup polskich produktów stanowią napoje, produkty gospodarcze, chemiczne i AGD oraz branża budowlana. Co ciekawe, marki produktów spożywczych były dopiero czwartą grupą wśród tych, którymi Polacy chcieliby się chwalić. Zdecydowanym liderem całego zestawienia została marka Atlas, która w swojej kategorii uzyskała 54% wskazań, następne w kolejności są: Hortex (48%), Zelmer (46%) oraz Opoczno (42%).

Badania, które na potrzeby Forum, TNS OBOP przeprowadził w całej Polsce dotyczyły tego, które polskie produkty i marki Polacy uważają za powód do dumy, którymi moglibyśmy się chwalić i które z nich są faktycznie użytkowane. Sondaż przeprowadzono w marcu 2010 roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1005 respondentów w wieku powyżej 15 lat. Badania miały charakter wywiadów „twarzą w twarz” w domach respondentów.

Wśród napojów, czyli grupie produktowej najczęściej wymienianej przez respondentów, w czołówce znalazły się marki: Hortex (48%), Tymbark (44%), Kubuś i Cisowianka (po 35%). Najbardziej godnymi polecenia polskimi produktami gospodarczymi zostały natomiast: Zelmer (46%), Amica (43%) i Ludwik (41%). W branży budowlanej niekwestionowane, pierwsze miejsce zajął Atlas, kolejne były Śnieżka (40%), Cersanit (20%) i Gerda (20%). Liderem kategorii produktów spożywczych została Bakoma (39%), marek mebli i wyposażenia domu – Opoczno (42%), polskich kosmetyków Dr Irena Eris i Ziaja (po 30%), w odzieży - Vistula&Wólczanka (34%), kategorię innych branż otwiera natomiast Orlen (38%).

2 Forum Polskiego Produktu – przebieg dyskusji

Motywem przewodnim Forum stała się synergia wspólnych działań, zwłaszcza w polskich biznesie. Zaproszeni na to wydarzenie prelegenci w swoich wystąpieniach poruszali różne aspekty wspólnych działań wpływających na rozwój firm: w zakresie indywidualnym, regionalnym, ogólnopolskim, międzynarodowym.

2 Forum Polskiego Produktu: Polacy wskazali wizytówki wśród naszych marekRozpoczynająca Forum Dorota Soida – trenerka z firmy konsultingowej DBN Polska przedstawiła w jaki sposób osobowość lidera wpływa na sukces firmy. Agata Mężyńska, dyrektor w PAIiIZ podkreśliła natomiast rolę regionów dla rozwoju działających tam firm, a także wpływ inwestycji zagranicznych na konkurencyjność firm rodzimych. Inwestycje z zagranicy to nie tylko nowe miejsca pracy, ale i transfer technologii, know-how oraz standardów zarządzania, z których mogą korzystać polskie firmy.

Ważnym punktem Forum było przedstawienie wyników badań TNS OBOP, którego dokonał Artur Czajka. Badania pokazały, z których polskich produktów czujemy się dumni, ale także to, że aż 95% Polaków bez problemu potrafi wymienić co najmniej jedną taką markę. To, jak faktycznie można określić polskich produkt przedstawił Jacek Sadowski, prezes agencji Demo oraz inicjator działań Fundacji organizującej Forum. Według definicji Fundacji polski produkt to przede wszystkim ten, który jest wytwarzany przez polską firmę. Ważne jest również to, by co najmniej 51% kosztów jego wytworzenia powstawało na terenie Polski.

To w jaki sposób budować polską markę, która będzie wizytówką Polski, a dla nas powodem do dumy stało się głównym wątkiem podjętym przez Grzegorza Kiszluka, redaktora naczelnego Brief. Bardzo istotna jest według niego edukacja polskich przedsiębiorców, zwłaszcza w dziedzinie marketingu, a także wspólne działania polskich przedsiębiorców, które będą budowały pozytywny wizerunek tego co polskie. Przykładem takiej kooperacji jest prowadzona od 2009 roku kampania „Kupuj Nasze.PL – Są powody do dumy”, którą podsumował Michał Zębik z Fundacji Dajesz Pracę.PL. Kampania stała się wynikiem współpracy kilkudziesięciu firm, ośrodków mediowych oraz innych partnerów, a jej efektem jest ciągle poprawiający się wizerunek polskich produktów i firm.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 2 1 2 »

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

W T-Mobile wystarczy zadzwonić raz, by załatwić sprawę – nowa kampania reklamowa T-Mobile dla Firm

T-Mobile startuje z kampanią reklamową skierowaną do przedsiębiorców. Tym razem w roli głównej występuje Bogusław Linda. ...

NO-SPA już na Instagramie i Pintereście!

NO-SPA® dociera do swojej grupy docelowej nie tylko za pośrednictwem tradycyjnych środków przekazu. Z uwagi, iż ...

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Ruszyła kampania reklamowa Superpolisa.pl, platformy sprzedaży ubezpieczeń kilkunastu Towarzystw Ubezpieczeniowych dostępnej w trzech kanałach: internet, call ...